به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حجت الاسلام سید مهدی موسوی،امام جمعه شهرستان مبارکه، با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام که می فرمایند:هر که بشنود فردی در دنیا فریاد میزند و کمک میخواهد اما به او کمک نکند، مسلمان نیست گفت: اینکه بعضی افراد می‌گویند چرا نظام ما دارد به بقیه کشورها […]

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،

حجت الاسلام سید مهدی موسوی،امام جمعه شهرستان مبارکه، با اشاره به حدیث پیامبر گرامی اسلام که می فرمایند:هر که بشنود فردی در دنیا فریاد میزند و کمک میخواهد اما به او کمک نکند، مسلمان نیست گفت:

اینکه بعضی افراد می‌گویند چرا نظام ما دارد به بقیه کشورها کمک می کند؛ این یک امر و وظیفه دینی برای ماست و نظام ما دارد به هم کیشان خود در دنیا کمک می کند و اگر ما توانایی کمک را داشته باشیم و کمک نکنیم این جامعه دیگر جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه شهرستان با اشاره به نزدیک بودن ولادت امام محمدتقی ضمن تبریک به همه امت اسلامی بیان کرد: به برکت وجود اهل بیت علی الخصوص امام جواد علیه السلام ان شاءالله این گرفتاری ها از امت اسلامی جدا خواهد شد.

ایشان همچنین با اشاره به روز درختکاری در پانزدهم اسفند، درختکاری رابه معنی سلامت، اکسیژن ومایه ی حیات یعنی زندگی وزینت دانست و اظهار کرد: درختی که میکاریم بهتر است که مثمر و میوه دهنده باشد و زیبایی و طراوت را به همراه داشته باشد تا به اقتصاد کشورمان کمک کند.

حجت‌الاسلام موسوی در ادامه خطبه خود گفت: انتخابات به خوبی وبه کوری چشم معاندین برگزار شد در حالی که شرایط ما بسیار بد بود و همه دنیا بسیج شده بودند برای تحریم ملت ایران؛ تحریم هایی غیر انسانی و بی‌سابقه به یک ملت تاثیر گذار! تحریم‌هایی که ضعف آنها را می‌رساند همچون تحریم غذا و دارو این ها بشر نیستند؛ بلکه هم چون کسانی هستند که ظاهر خوبی دارند اما باطنی چون خوک دارند. این تحریم ها بسیار زننده، بی رحمانه و بی انصافانه و به دور از انسانیت می بود.

ایشان گفت: از طرفی هم متاسفانه بعضی از بی‌تقوایی ها، بی پروایی ها، خودخواهی ها، قدرت طلبی ها موجب شده مردم در مدیریت کشور دچار برخی از مشکلات و نارسایی ها بشوند و متاسفانه در بسیاری از موارد این مشکلات ورود پیدا کرده اند. از طرفی هم مجلس فعلی آن طور که باید عمل نکرده و ضعیف بوده است. آنجایی که باید درخشیده و حضورش را نشان نداده و آنجایی که باید به داد مردم برسد نرسیده و باعث شده مردم ناراحت باشند. اما با وجود تمامی این مشکلات و این تحریمها چه از داخل و چه در خارج و کارشکنی های داخلی، مردم با عمل خود همچون سال‌های گذشته حضور خود را در پای صندوق‌های رای نشان دادند.

امام جمعه، با تشکر از خانم سعیدی که دوره فعلی را به‌خوبی گذراندند و خدمات ارزشمندی را برای شهرستان انجام دادند؛ از خداوند توفیق را برای ایشان خواستار شدند. ایشان همچنین به مردم شهرستان به خاطر انتخاب درست و صحیح شان برای این دوره از انتخابات تبریک گفتند.

حجت الاسلام موسوی در پایان سخنان خود گفت: در سراسر عالم مریضی های زیادی به وجود می آید که کرونا با وجود جدید بودن، هشداری است برای جهانیان برای این که خدا می تواند در لحظه ای تمام جهان را نابود کند. اما مسئله‌ای که مهم است این است که بهداشت را رعایت کنیم چه در جامعه و چه در خانواده؛باشد که بتوانیم از این بیماری درسهایی را نیز گرفته باشیم.و مراقب باشیم تا به کرونای اخلاقی همچون ربا،دزدی و… که به مراتب بدتر از خود کرونا است گرفتار نشویم.