مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران گفت: ظرفیت سود آوری و صادرات کالا در سال گذشته یک و نیم میلیون دلار بوده است که این شرکت در نظر دارد با فعال شدن بخش های عملیاتی کارخانه این رقم را به مبالغ بالاتری افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نا ، محسن پَروان در نشست خبری بیست و سوم اسفند ماه با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر میانگین تولید روزانه در شرکت فرآورده‌های نسوز ایران ۱۰۰ تُن در روز است که امیدواریم به بالای ۲۰۰ تن برسد، همچنین میانگین تولید روزانه ۲۳۰ تن انواع آجرهای نسوز تا یک سال آینده در این شرکت هدف‌گذاری شده است.

 

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران بیان کرد: یک کوره ۲۲ واگنی که در سال های گذشته از مدار تولید خارج شده بود بازسازی شد و به مدار تولید بازگشت و همچنین تعمیرات مهمی بر روی چند دستگاه پرس انجام شد که با همان تعداد نیروی انسانی، یک شیفت کاری به مجموعه اضافه و تورم نیروی انسانی کاهش یافت.

 

پروان اضافه کرد: این کارخانه از حدود یک هفته گذشته با اعمال چهار شیفت گردان ۲۴ ساعته فعال توانسته است بخشی از مشکلات را حل کند .

 

وی بیان داشت : شرکت نسوز ایران در یک اقدام به موقع و جهادی توانسته است کارگاه شاموت (نسوز) و تجهیزات ذوب‌آهن که امکان تولید این نوع آجر در آن‌ها وجود دارد، استفاده کرد و با بهره‌برداری از کارگاه‌های آجر شاموت ذوب‌آهن اصفهان، ۴۰ درصد به ظرفیت تولید آجر نسوز در این مجموعه اضافه شد.

 

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران بیان کرد: علاوه بر تأمین نیاز ذوب آهن اصفهان، این شرکت توانایی تامین نیاز های های دیگر و صنعت های مهم را دارد که در این مجموعه هدف‌گذاری اصلی ما برای استفاده از این کارگاه‌ها، صادرات به بازارهایی از همچون عراق، پاکستان و کشورهای همسایه است.

 

وی با بیان اینکه صنایع فولادی و سیمانی، مشتری اصلی فرآورده‌های نسوز هستند، گفت: بهره‌وری فرآورده‌های نسوز ارتباط مستقیمی با نحوه نصب و فرایند اجرای آن‌ها دارد و در صورتی‌که این فرآورده‌ها به‌درستی در صنایع نصب و اجرا نشود، بهره‌وری و کارایی آن‌ها به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

 

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های نسوز ایران اضافه کرد: بالا بودن سطح تولید شرکت های تولیدی همچون فولاد مبارکه و ذوب آهن به نحوه تولید آجر های نسوز بستگی دارد که این امر می‌تواند در بهره‌وری و سود رسانی به مجموعه کارگاه ها و کارخانه ها نقش مهمی ایفا کند .

 

پروان بیان داشت با این که د‌رکشور با مشکل کمبود گاز مواجه هستیم و همچنین این شرکت ۷۵ روز امسال را محدودیت مصرف گاز داشته است از هشت کوره فعال این شرکت فقط ۲ کوره در حال فعالیت بوده است که این کوره ها امکان خاموش کردن آن وجود نداشته است و این امر باعث خاموش شدن شش کوره دیگر شد که این عامل باعث کاهش تولید در بهمن ماه گردید.

 

شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی ۱۸۵ شرکت را در کشور در اختیار خود دارد که ۲ شرکت ذوب‌آهن و فرآورده‌های نسوز ایران در استان اصفهان فعالیت می کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری مبارکه نا ، شرکت فرآورده‌های نسوز ایران اولین و بزرگ‌ترین تولید کننده آجر های نسوز کشور در شهرستان مبارکه قرار دارد و فعالیت خود را از سال ۱۳۵۶ آغاز کرده است .