رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه علی مبشری سخنران قبل از خطبه های این هفته ی نماز جمعه شهر زیباشهر، با بیان اینکه اوقاف یک دستگاه پرتلاش در کشور است که در بیشتر زمینه‌های کشور فعالیت دارد، تصریح کرد: مجموعه اوقاف شبانه‌روزی با یک مدیریت جهادی در حال فعالیت است.

علی مبشری با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از موقوفات کشور به مالکیت افراد دیگر درآمده بودند، گفت: این اقدامات در نتیجه بی لیاقتی حاکمان وقت انجام شده بود که همین امر موجب از دست رفتن بسیاری از موقوفات شده بود.

وی ادامه داد: اقدامات نادرست این حاکمان در برهه‌ای از زمان موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به موقوفات شده بود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه  با توضیح اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از موقوفات در کشور احیا شده و برای آن ها سند نیز گرفته شد، افزود: در این راستا برخی از موقوفاتی که از دست رفته بودند به تصرف اوقاف درآمدند.

وی با اشاره به اینکه همین موضوع موجب جلب اعتماد مردم و واقفان شد، افزود: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب تعداد موقوفات کشور و به تبع آن استان افزایش یافته است.

مبشری با بیان اینکه بر اساس اعتمادسازی صورت گرفته و هزینه‌کرد صحیح و اصولی تعداد موقوفات در سطح استان و کشور هر سال افزایش پیدا می‌کند، بیان کرد: اوقاف همواره در هزینه‌کرد موقوفات بر اساس نیات واقفان عمل می‌کند.

وی با توضیح اینکه هریک از واقفان خیراندیش بر اساس نیتی که دارند، اقدام به انجام عمل وقف می‌کنند، اضافه کرد: اوقاف نیز عمل امینانه به موقوفات را در سرلوحه کاری خود قرار داده و بر همین اساس عمل کرده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه با اشاره به اینکه هفته وقف از روز چهارشنبه آغاز شده است، به شرح برنامه های این هفته پرداخت و تصریح کرد: وقف، همدلی و همزبانی، وقف، قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه اطهار، وقف، نهاد ممتاز دینی و اجرای امینانه نیات واقفین، وقف، تجلی مودت اهل بیت(‌سلام‌الله علیها) با تکریم امامزادگان، وقف و علوم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه، وقف، مشارکت‌های مردمی و وقف، بهره وری موقوفات و اقتصاد مقاومتی به عنوان شعارهای روزهای هفته وقف امسال تعیین شده‌اند.

انتهای پیام/