رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان خبرداد؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، سرهنگ احسان الله رضاپور در گفت و گو با صاحب نیوز، در رابطه با اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی استان در مناطق زلزله زده کرمانشاه، اظهار کرد: پس از اعلام مقام معمظ رهبری مبنی بر امدادرسانی و کمک به مردم زلزله زده غرب کشور، سپاه استان اصفهان طبق رسالتی که بر عهده داشت، بسیج  سازندگی را به نمایندگی از سپاه صاحب الزمان(عج) به منطقه اعزام کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به  تقسیم بندی مناطق زلزله زده بین 31 استان کشور، تصریح کرد: براساس این تقسیم بندی سه روستای  مرشاعه، بزمیرآباد و فرج امام در اختیار استان اصفهان قرار گرفته که در مراحل اولیه اسکان اضطراری  به نحو احسن انجام شد.

امکانات اسکان اضطراری در اختیار 370 خانوار زلزله زده به طور کامل قرارگرفته است

وی ادامه داد:در اسکان اضطراری، چادر، پتو، وسایل گرمایشی، تغذیه و تمام مایتتاج روزمره در اختیار 370 خانوار حاضر در این مناطق قرار گرفت.

سرهنگ رضاپور با بیان اینکه پس از اسکان موقت به مسئله بازسازی ورود پیدا کردیم، خاطرنشان کرد: در بازدیدی که مقام معظم رهبری از مناطق زلزله زده داشتند، دستور دادند پیش از سرد شدن هوا و شروع بارش ها مردم در کانکس ها مستقر بشوند که ما پیگیری های لازم را بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری انجام دادیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه تقسیم بندی نوع احداث ساختمان ها توسط بنیاد مسکن انجام شد، اظهار کرد: احداثی نوع یک، تخریبی صددرصد و احداثی نوع دو منازل سرپایی بوده که قابلیت سکونت نداشتند.

اهدای کانکس به تمام افراد زلزله زده تخریبی نوع یک

وی ادامه داد: براساس این مبنا اولویت بندی ها آغاز شد و کسانی که  احداثی نوع یک بودند و کل منزل آن ها تخریب شده بود، کانکس ها را تحویل گرفتند.

سرهنگ رضاپور با بیان اینک در مرحله اولیه کانکس های اهدایی مردم را به مناطق زلزله زده منتقل کردیم، اظهار کرد: در مراحل بعدی شروع به ساختن سکو کردیم و پس از ساخت سکو، کانکس های ویژه قرارگاه خاتم النبیا مستقر شد.

ساخت سکو و استقرار 112 کانکس قرارگاه خاتم در مناطق زلزله زده تحت نظر اصفهان

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، با بیان اینکه نزدیک به 112 سکو ساخته شد، خاطرنشان کرد: 112 کانکس از کانکس های ویژه قرارگاه خاتم استقرار پیدا کرد و بالغ بر 185 کانکس های اهدایی مردمی را تاکنون در بین مردم مناطق زلزله زده تقسیم و تقدیم کردیم.

سرهنگ رضاپور با بیان اینکه خوشبختانه مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اظهار کرد: چون که اصناف خیران و مردم هنوز پا به کار هستند و هنوز در زمین احداث و توزیع کانکس مشغول هستند ما نیز هنوز کانکس ها را احداث می کنیم و به خانواده های نیازمند تقدیم می کنیم.

نیازهای فعلی مردم مناطق زلزله زده از نوع فرهنگی و روانی است

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان، با بیان اینکه اسکان موقت به صورت صددرصد انجام شده است، تصریح کرد: هنوز نیازمندی هایی در مباحث فرهنگی، روان شناسی و روان پزشکی در منطقه احساس می شود که به همین دلیل هنوز تعدادی از نیروهای ما در منطقه مستقر هستند و امدادرسانی می کنند که پس از اتمام ماموریت آن ها می توانیم با مجوز ستاد کل و اعلام سرلشکر جعفری، فرمانده کل سپاه منطقه را ترک می کنیم.

منتظر توافق نامه برای ورود به بحث اسکان دائم هستیم

وی با بیان اینکه هم چنان منتظر دستور هستیم تا در زمینه اسکان دائم ورود پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: با توافق و تفاهم نامه ای که ان شالله بین سپاه پاسداران، بنیاد مسکن و دولت در زمینه نوع ساخت و سازه منعقد خواهد شد، ما وارد مرحله ساخت و ساز می شویم.

بسیج سازندگی استان اصفهان در زمینه احداث مسکن دائم مددجویان بهزیستی وارد عمل خواهد شد

سرهنگ رضاپور، با بیان اینکه بسیج سازندگی استان اصفهان در زمینه احداث مسکن دائم مددجویان بهزیستی وارد عمل خواهد شد، گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای بین سازمان بهزیستی و سازمان بسیج سازندگی صورت گرفته است که ما پیشنهاد احداث 110 واحد را داده ایم اما هنوز در بحث سازوکارهای ابتدایی هستیم.

وی ادامه داد: به محض اعلام و اطلاع، این 110 واحد ظرف سه الی چهار ماه ساخته خواهد شد و تحویل مددجویان می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تاکید کرد: به جز این تفاهم نامه اگر ساخت مسکن مردم نیز به ما محول شود، آن را نیز انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/