به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، سرگرد پاسدار وحید رجبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت یادواره سردار شهید عبدالرسول زرین و یک هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان اظهار کرد: بسیج ورزشکاران یکی از سازمان اقشاری سپاه استان است که در سال 1382 تشکیل شده و مأموریت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، سرگرد پاسدار وحید رجبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت یادواره سردار شهید عبدالرسول زرین و یک هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار استان اصفهان اظهار کرد: بسیج ورزشکاران یکی از سازمان اقشاری سپاه استان است که در سال 1382 تشکیل شده و مأموریت اصلی آن موضوعات فرهنگی در حیطه ورزش است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان تصریح کرد: از جمله وظایف و مأموریت سازمان بسیج ورزشکاران حفظ و انسجام ورزشکاران در بسیج، تشکیل حلقه های شجره طیبه بسیج در صالحین، برگزاری یادواره های شهدای ورزشکار و معرفی آن ها به ورزشکاران و نسل جدید انقلاب است.

وی با بیان اینکه این سازمان به هیچ وجه به بحث های فنی ورزش وارد نمی شود و این بحث ها به عهده مرکز تربیت بدنی سپاه است، افزود: در سال های گذشته شهدای ورزشکار شاخصی مانند حسن قاضی فوتبالیست در سال ۹۲ و شهید قورچانی تکواندوکار در سال ۹۱ که رئیس تکواندو کشور شاگرد این شهید بوده را معرفی و امسال هم یادواره یک هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار استان و شهید بزرگوار عبدالرسول زرین را به عنوان شهید شاخص استان اصفهان معرفی خواهیم کرد.

رجبی بیان کرد: برنامه ریزی این یادواره از سال 1396 آغاز شده و با همکاری اداره ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی مسابقات مختلفی در برنامه های این هیئت ها با نام این شهید برگزار و در حین این مسابقات بروشورهای معرفی این شهید هم پخش شده است.

مسئول بسیج ورزشکاران استان در ادامه خاطر نشان کرد: قرار بود این یادواره اسفند ۹۷ برگزار شود که به دلیل برخی مشکلات و اینکه زمان اسفند برای برگزاری زمان مناسبی نبود، قرار به برگزاری آن در سوم خردا گرفته شد، که این تاریخ هم به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان لغو و تصمیم به برگزاری این مسابقه در هفته تربیت بدنی گرفته شد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: اطلاعات لازم درباره این شهدا از سراسر استان جمع آوری و کتاب شهدای ورزشکار اصفهان به زودی به چاپ خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: در فدراسیون تیراندازی کشور حدود ۳۶ رشته تیراندازی داریم که چند رشته آن با تخصص این شهید همخوانی داشته از این رو از این شهید به عنوان یک شهید ورزشکار یاد می شود.

رجبی با اشاره به سخن شهید خرازی درباره این شهید که گفت این شهید جنگی به دنیا آمده بود، عنوان کرد: بعد از ۳۶ سال از شهادت این شهید در تلاش هستیم بتوانیم مسائل و رشادت هایی که مربوط به هنرنمایی های این شهید و این اسطوره بوده و مغفول واقع شده را برای نسل جدید بازگو کنیم و تجلیلی از خانواده این شهید داشته باشیم؛ خصوصاً مادری که هفت فرزند این شهید را به خوبی تربیت کرده است.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهید زرین در سال ۱۳۲۰ در استان کهگیلویه و بویر احمد و در یاسوج چشم به جهان گشود و در همان دوران کودکی در چهار سالگی پدر و در شش سالگی مادر خود را از دست داد.

وی افزود: شهید زرین در سال ۱۳۴۲ در اصفهان ازدواج می کند و چهار پسر و سه دختر حاصل این ازدواج است که در زمان شهادت این شهید کوچک ترین فرزندش دو و نیم ساله و بزرگترین فرزند شهید ۱۴ سال داشت.

رجبی اظهار کرد: این شهید بعد از اعزام به جبهه مشغول به کار تک تیراندازی می شود و مأموریت تک تیرانداز هدف قرار دادن افراد تأثیر گذار در جبهه مخالف است که این شهید در این زمینه موفق عمل کرد.

وی با اشاره به رشادت های این شهید و تأثیرگذاری شخص شهید زرین در عملیات های چون فرمانده کل قوا عنوان کرد: شهید حسین خرازی اسم این شهید را گردان تک نفره گذاشته و عراقی به این شهید لقب صیاد خمینی را دادند و هر زمانی که عراقی ها می دانستند شهید در این عملیات شرکت دارد از لحاظ روحی دچار ضعف می شدند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: زمانی که زرین شهید شد و عراقی ها فهمیدند؛ تمام خطوط عراقی جشن گرفتند که صیاد خمینی شهید شده که این نشان از تأثیر گذاری این شهید در عملیات های دفاع مقدس داشت.

وی در مورد تعداد شلیک های موفق این شهید افزود: در جمع آوری اطلاعات به یکی سری مستندات رسیدیم و همچنین صحبت های شهید خرازی است و صحبت ها و مصاحبه هایی که با فرمانده های لشکر امام حسین(ع) انجام گرفت؛ هفت ماه قبل از شهادت این شهید؛ سردار سید احمد موسوی که مسئولیت آخر وی اطلاعات و عملیات لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود در این باره بیان می کند که من از شهید سؤال کردم تا کنون چند شلیک موفق داشته است، در ابتدا شهید از پاسخ طفره رفت اما بعد از اصرار من گفت بالای دو هزار شلیک موفق داشتند.

وحید رجبی با اشاره به خاطرات بعدی شهید و حتی اینکه شهید در یک روز ۴۰ شلیک موفق داشته است، تصریح کرد: از این شواهد مشخص شد که شهید بیش از سه هزار شلیک موفق داشت.

وی با بیان اینکه یادواره این شهید در یکم آبان ماه و همزمان با هفته تربیت بدنی برگزار می شود، افزود: سخنرانی سردار حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی، روایت گری حاج حسین یکتا، برنامه های نمایشی صحنه ای با موضوع رزمی و ورزشی که از ابتدای انقلاب تا زمان حال را در برمی گیرد و همچنین مراسم تجلیل از خانواده عبدالرسول زرین از برنامه های این یادواره خواهد بود.

رجبی با بیان اینکه بعثی ها سعی کردند با تک تیراندازها زرین را به شهادت برسانند اما موفق نشدندو شهید سرانجام بر اثر ترکش خمپاره در سال ۶۲ به شهادت رسید، بیان کرد: در این یادواره هیئت های مختلف و باشگاه های مختلف عضو ستاد یادواره هستند؛ باشگاه های چون سپاهان، ذوب آهن اصفهان و گیتی پسند و از هیت های ورزشی، هئیت سوار کاری، والیبال، جانبازان و معلولان، تنیس، ووشو، پرورش اندام، جودو، روستایی و عشایری عضو این ستاد هستند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین تعداد از شهدای ورزشکار در رشته های رزمی فعالیت داشته اند، خاطرنشان کرد: نزدیک به پنج هزار شهید ورزشکار در کشور داریم که نزدیک به یک چهارم آن از اصفهان است.

وی با بیان اینکه ۳۰ هزار نفر عضو سازمان بسیج ورزشکاران استان هستند، اظهار کرد: سهراب مرادی و خواهران منصوریان از جمله ورزشکاران نامی عضو این قشر از بسیج به شمار می روند.

رجبی با بیان اینکه ریاست یادواره به عهده فرمانده سپاه استان است، عنوان کرد: ارتش، نیروی انتظامی، شهرداری و شورای شهر اصفهان در این زمینه کمک کردند که از همه آن ها تشکر می کنم.

وی در پایان با اشاره به تلاش ها برای معرفی این شهید عنوان کرد: انیمیشن این شهید در اصفهان و فیلمی در تهران به منظور معرفی بیشتر وی ساخته خواهد شد.