جلسه شورای اداری شهرستان مبارکه با حضور دکتر صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار و روسای ادارات شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دولت گفت: کابینه دولت سیزدهم با اختصاص بیش از ۴۰۰ ساعت کاری مجلس در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها تشکیل شد و تک‌تک وزرا در کمیسیون‌های سیزده‌گانه حضور پیدا کردند و نمایندگان مجلس مطالبات مردمی را به آن‌ها انتقال دادند.

دکتر صالحی اضافه کرد: با توجه به وضعیت کشور دولت نیازمند حمایت دو قوه مقننه و قضاییه است.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری انتخابات شوراها، هیئت رئیسه شوراها و برخی از شهرداران تعیین شدند اما برخی دیگر از شهرها هم هنوز درگرو مسائل فنی هستند؛ شهرداری‌ها به‌عنوان مهم‌ترین مرکز خدماتی شهرها باید انسجام و تسلط بیشتری در کار داشته باشند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس تأکید کرد: شهرستان در قسمت ساخت‌وسازها مشکل دارد.  از شهرداری‌ها می‌خواهم به این مسئله توجه کنند و کسی نباید بتواند با ساخت‌وساز غیرمجاز حقوق دیگران زیر پا بگذارد، باید از سرچشمه جلوی مشکلات گرفته شود و این مطالبه مهم مردم شهرستان است.

دکتر صالحی ادامه داد: همچنین مردم شریف شهرستان اگر می‌خواهند زمینی را بخرند حتماً استعلامات لازم انجام دهند که مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد نشود.

وی با اشاره به وجود پروژه های نیمه تمام متعدد در شهرستان تصریح کرد:  از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حمایت می‌کنیم تا به ثمر برسد و نباید در این زمان پروژه‌های جدیدی کلنگ زنی شود.

نماینده مبارکه تأکید کرد: مسئله دیگر زمین‌ها و املاک مردم  است که طی سال های گذشته در طرح‌های شهرداری‌ها واقع شده اند و بلاتکلیف مانده اند.

وی با اشاره به وضعیت راه‌های شهرستان، خاطرنشان کرد: وضعیت راه‌ها مسئله مهم شهرستان است و رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل که چندین ماه است در شهرستان حضور دارد، باید به مسیرها و معضلات راه و شهرسازی مسلط شده باشد.

دکتر صالحی اضافه کرد: یکی از راه‌های مهم شهرستان جاده حکیم‌آباد است و پس از جلسات مهم در این زمینه بنا شد که اصلاح مسییر روستای لاو به فولاد مبارکه انجام شود، ولی با وجود اینکه نقشه و بودجه آن فراهم شده است چندین ماه است که حرکتی در این زمینه ندیدم.

وی با اشاره به وضعیت کرونا گفت: ویروس کرونا چیزی نیست که تنها از وزارت بهداشت درمان انتظار داشته باشیم و این ویروس جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی دارد، سیستم بهداشت درمان در بیماری کرونا فقط می‌تواند به‌عنوان یک هشدار دهنده عمل کند.

نماینده مبارکه در مجلس ادامه داد: امیدوار هستیم با هماهنگی، همراهی و انسجام مردم، دولت، مجلس و دستگاه قضا بتوانیم زنجیره ویروس قطع کنیم و با توجه به برخی از مسائل قصور وزارت بهداشت صحت ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت از ابتدا امکانات را برای شرکت‌های داخلی فراهم کرد و تاکنون هفت شرکت ساخت واکسن کرونا داریم، گفت: ازآنجایی‌که ۱۴۰ میلیون دز واکسن نیاز داریم واکسن داخلی جوابگو نیست به همین دلیل وزارت بهداشت قبل از عید ۱۴۰۰ با کل کشورها به‌جز آمریکا و انگلیس وارد مذاکره برای تهیه واکسن شد.

دکتر صالحی تأکید کرد: باوجود تحریم و مشکلاتی که آن کشورها با آن مواجهه هستند که امروز مشکل کمبود واکسن داریم و تاکنون ۲۰ میلیون نفر واکسن را تزریق کردند.

وی با اشاره به شایعات در خصوص واکسن ایرانی برکت اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب و نمایندگان مجلس واکسن برکت را تزریق کردند و شایعات موجود پایه علمی ندارد و طبق اعلام نهادهای بین‌المللی میزان تأثیر بالایی دارد.