مدیر حوزه علمیه امام محمدتقی(ع)مبارکه گفت:قاعده متعارف زندگی افراد امنیتی سرّی عمل کردن است،اماحاج قاسم چند دهه در میدان های نبرد عاشقانه و شهیدانه زیسته است.

حجت الاسلام و المسلمین عقیلی در گفت و گوباخبرنگار مبارکه نا،گفت:یک سال از فقدان حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و اکنون مرام و سبک زندگی ایشان تبدیل به  یک مکتب شده است. قائده متعارف زندگی افراد امنیتی پنهان کاری وسرّی عمل کردن است. اما به حاج قاسم سلیمانی که نگاه می کنیم می‌بینیم چند دهه در میانه ی میدان عاشقانه و شهیدانه زیسته است. سبک زندگی ای که‌در تناقض با روش زندگی یک مدیر ارشد امنیتی است.
مدیرحوزه علمیه امام محمدتقی(ع)مبارکه افزود: موقعیت حاج قاسم سلیمانی به گونه ای بوده که به نظر می‌رسد، باید کتمان کننده باشد و از زندگی او کسی اطلاع نداشته باشد اما این فرمانده نظامی و عالی رتبه اصرار داشت حقارت آمریکا و اسرائیل و سایر تروریست ها را نمایان کند.
ماهیت جنگ و جنگجویی باخشونت همراه است، اما حاج قاسم سلیمانی در جایگاه جنگ مسئله اصلی را جهاد فی سبیل الله میدانستند.
وی بیان کرد: سردار سلیمانی در سبک زندگی بسیار نزدیک به حضرات معصومین علیهم السلام است. شما نگاه کنید در رابطه با حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام ابن ابی الحدید نقل کرده است که فضائل امیرالمؤمنین مثل شیشه عطر است و اگر کسی از این عطر خوشش نیامد و شیشه عطر را شکست؛رایحه عطر بیش از پیش فضارا معطر میکند که این موضوع در مورد شخصیت سردار هم صدق میکند.
حجت الاسلام عقیلی ادامه داد:بامداد سیزدهم دی ماه 98 شیعه ی مکتب امیرالمؤمنین و حضرت زهرا،حاج قاسم سلیمانی به دست احمق های درجه یک، آمریکا و صهیونیست به شهادت رسید؛غافل از اینکه حماسه شهادت حاج قاسم موج تازه ای در جهان ایجاد کرد.
سناتور آمریکایی کریس مورفی عنوان کرد: ژنرال سلیمانی به عنوان یک شهید میتواند برای آمريکا به مراتب خطرناک تر باشد! سوالی که باید از خود او بپرسیم این است که او زمانی که زنده بود خطرناک تر بود یا الان که کشته شده؟ واقعیت امر این است که پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی مکتب وآرمان های ایشان فراگیر تر شده است.
حاج قاسم سلیمانی دقایقی پس از ترور تبدیل به یک رسانه ی جدید برای نرم افزار مقاومت شد. ملت ها در سوگ او و محکومیت ترور ایشان از همه جای عالم عراق،آفریقا،اروپا، آمریکا، لبنان، یمن، سوریه، ترکیه، و.. به خیابان ها آمدند؛همچنین تشییع چند ده میلیونی ایشان در ایران اتفاق افتاد و همان روز ها بود که شبکه المیادین گفت: برآورد اولیه حاکی از شرکت دست کم پنج میلیون نفر در مراسم تشییع ژنرال سلیمانی است. رویترز نوشت: حجم جمعیت حاضران در این تشییع شبیه جمعیتی بود که برای تشییع پیکر آیت الله خمينی به خیابان ها آمده بودند.