رییس اداره تبلیغات اسلامی مبارکه اعلام کرد:

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مبارکه در گفت‌وگو با مبارکه‌نا بابیان اینکه اعتکاف از مهم‌ترین عوامل تربیت نسل جوان است، تصریح کرد: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که در آن انسان به خودسازی و محاسبه نفس خود پرداخته و فرصتی مناسب برای اندیشیدن، توبه و بازگشت از گناه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین کیانی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 20 مسجد شهری و روستایی مبارکه، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان مبارکه از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب که ایام البیض نامیده می‌شود، انجام‌شده و این مراسم باشکوه در شهرستان در حال برگزاری است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های مناجات، قرائت دعاهای وارده در ماه رجب، زیارت‌نامه، ختم قرآن کریم، سخنرانی، مدیحه‌سرایی، مراسم جشن میلاد حضرت علی (ع)، مراسم عزاداری حضرت زینب کبری(س)، شبی با شهدا، جلسات پرسش و پاسخ، تشکیل حلقه‌های معرفتی و بیان احکام ازجمله برنامه‌های فرهنگی اجرایی در مراسم اعتکاف امسال خواهند بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مبارکه با تأکید بر اینکه اعتکاف امری مستحب اما برای زمانه ما نسخه شفا مهمی است، بیان کرد: اعتکاف فرصتی مناسب برای خودسازی، دور شدن از دغدغه‌ها و غبارهای دنیوی و رسیدن به صفای قلب و پاک شدن است.

وی بابیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند مهم‌ترین چیزی که از آسمان به زمین می‌آید توفیق الهی است و مهم‌ترین چیزی است که از زمین به آسمان می‌رود اخلاص است.

حجت‌الاسلام کیانی ادامه داد: خوشبختانه در طول چند سال اخیر با برگزاری این سنت معنوی شاهد استقبال گسترده مردمی به‌ویژه نسل جوان از این برنامه معنوی و مذهبی بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه در اعتکاف امسال هزار و 102  نفر در شهرستان مبارکه معتکف شدند، گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال در 20 مسجد شهرستان مبارکه با حضور 835 نفر خواهر و 267 نفر برادر در حال برگزاری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی مبارکه بیان کرد: طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» در دو بخش اصلاح قرائت نماز و اذان و تلاوت قرآن کریم طی برگزاری زمان اعتکاف در مساجد میزبان معتکفین است.

وی بابیان اینکه قرآن هراندازه هم تکرار و شنیده شود، بازهم کهنه نمی‌شود و هرکس که به این کتاب آسمانی عمل کند در دنیا و آخرت به سعادت می‌رسد، خاطرنشان کرد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برای اجراشدن این طرح در مساجد میزبان معتکفین تمام توان خود را به کار گرفته است.

انتهای پیام/