احمدی در یادواره شهدای طالخونچه عنوان کرد:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، حسین احمدی در مراسم یادواره شهدای طالخونچه تصریح کرد: امروز ما هرچه داریم به دلیل رشادت‌ها، ایثار و از خود گذشتگی شهدا و خانواده‌های آن ها است و با ایثار جان خود آزادی و استقلال را به کشور هدیه دادند.

شهردار طالخونچه با اشاره به اینکه هرچه در زمینه زنده نگه داشتن یاد شهدا کار کنیم، کم است، گفت: باید یاد و نام شهدا برای همیشه زنده نگه داشته شود.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در آسایش و امنیت قرار دارد، افزود: امینت موجود در کشور مرهون تلاش ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.

احمدی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدا زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آن ها فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: برگزاری یادواره‌ها بهترین فرصت برای انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل‌های جدید و ارزیابی عملکرد مردم و مسوولان در قبال دستاوردهای شهدا است.

شهردار طالخونچه با اشاره به جایگاه و نقش ارزشمند شهدا در پویایی و بالندگی نظام اسلامی گفت: همگان باید برای پاسداشت شهدا و تبیین ارزش‌های اسلامی گام‌های موثری بردارند.

وی افزود: سربلندی و اقتدار میهن ایران اسلامی و توسعه و آبادانی امروز جمهوری اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف علمی و فناوری مدیون جان‌فشانی و رشادت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

احمدی اظهار کرد: در نه سالی که بنده خدمتگزار شهروندان شهر طالخونچه هستم و هر ساله یادواره شهدای طالخونچه برگزاری می شود که لازم است از ستاده یادواره، امام جمعه و اعضای شورای اسلامی و مردم شهید پرور شهر تشکر کنیم.

وی مطرح کرد: افتتاح یادمان شهدای طالخونچه با مساحت 1880 متر مربع، تابلوهای مزین به تصاویر شهدای طالخونچه در ورودی شهر، نام شهدا بر معابر شهری از جمله فعالیت های شهرداری و شورای اسلامی طالخونچه در رابطه با شهدا در دو سال اخیر است.

 

 

*برگزاری یادواره‌های شهدا مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام است

حجت الاسلام و المسلمین حسن غلامی با بیان اینکه شهدا مایه افتخار مکتب الهی هستند و کار برای خدا از ویژگی‌های بارزشان بود، تصریح کرد: هدف شهدا پیروی از ولایت و دفاع از خاک ایران بود و رمز ماندگاری آن‌ها اخلاص در عمل است.

امام جمعه طالخونچه با اشاره به اینکه خاطرات جانبازان خاموش است، گفت: در مقابل دشمن و در میدان مین رزمندگان ما را عشق پیروز می‌کرد و ماجرای شهدا حرکت‌های فردی نبود و در رشادت‌های آن‌ها وحدت و یکدلی موج می‌زد.

وی با بیان اینکه پیام نهایی شهدا این است که باهم باشیم و نسل جوان امروز در میدان بزرگ‌تر حضور دارند، افزود: این عرصه نیاز به مقاومت دارد و باید در این میدان راه شهدا را فراموش نکنیم چرا که اگر فراموش شود شرمنده شهدا می‌شویم و باید نقشه راه را از رهبرمان و خانواده شهدا و جانبازان بگیریم.

حجت الاسلام غلامی بیان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا مصداق زنده نگه داشتن راه شهدا و امام است، راه شهدایی که محور زندگی آن‌ها خدا بود و برای خدا کار می‌‌کردند و اگر کار ما برای رضای خدا باشد از تعریف و تمجید دیگران در کار خود مغرور و از سرزنششان نا امید و مأیوس نمی‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه خاطرات شهدا باید بیان شود، اظهار کرد: باید جانفشانی ها و دلاوری‌هایشان بیان شود؛ نشاط و عشق و شور رزمندگان در روزهای دفاع مقدس زیر آتش شدید دشمن، رمز ایستادگی و پیروزی این عزیزان بود.

امام جمعه طالخونچه با اشاره به اینکه اگر در دوران دفاع مقدس ما در مقابل یک دشمن قرار داشتیم امروز جوانان و نوجوانان ما در مقابل دشمنان زیادی قرار دارند، عنوان کرد: باید به فکر خاکریزها بود و مقاومت کرد، کار جوان امروز در این عرصه ارزشمندتر و بالاتر است.

وی اضافه کرد: باید در این میدان مبارزه کم نگذاریم چرا که در دوران دفاع مقدس شهدا کم نگذاشتند و میدان جهاد اکبر و جهاد نفس را خالی نکردند.

حجت الاسلام غلامی تصریح کرد: ما مدیون خون شهدا هستیم باید امانتدار خوبی هم باشیم از آنچه که شهدا به خاطرش جان خود را دادند حراست کنیم.

وی بیان کرد: شهدا راه درست را به ما آموختند و ما همه باید این راه را برای رسیدن به سعادت و خوشبختی ادامه دهیم.

دهمین یادواره شهدای طالخونچه شامگاه جمعه با حضور مسئولین شهرستان و مردم شهید پرور و ولایی طالخونچه برگزار شد.

انتهای پیام/