تقوی با تاکید بر اینکه کشتار، نژاد پرستی، دموکراسی فشل، زورگویی ماهیت اصلی آمریکا است، گفت: در انتخابات اخیر بین دو حزب جمهوری خواه و دموکرات ماهیت دموکراسی متزلزل در آمریکا برای همگان نمایان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تقوی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره ساختار متزلزل دولت ایالت متحده آمریکا گفت: آمریکا همواره خود را مهد دموکراسی، لیبرالیسم و آزادی و تفکرات منعطف می دانست اما در انتخابات اخیر بین دو حزب جمهوری خواه و دموکرات ماهیت دموکراسی متزلزل در آمریکا برای همگان نمایان شد.

وی با اشاره به ناکارآمدی سیستم آرا الکترال در آمریکا افزود: آمریکا در حالی که داعیه دار دموکراسی در این کشور است که ایرادهای ساختاری و حقوقی در سیستم آرای الکترال آمریکا وجود دارد.

کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه کشتار، نژاد پرستی، دموکراسی فشل، زورگویی ماهیت اصلی آمریکا است گفت: آمریکا همیشه کشورهای دیگر را با نقض حقوق بشر و عدم رعایت مبانی دموکراسی متهم می کردند، در حالی که تفکری که در این کشور حاکم است، ضد حقوق بشر است.

وی با اشاره به اضمحلال آمریکا افزود: اعتراضات و اعتصابات خیابانی ضد نژاد پرستی و بیماری کرونا، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سبب شده تا افول آمریکا سرعت گرفته و برخی از ایالت ها استقلال طلبی و جدایی را از دولت مرکزی مطرح می کنند.

تقوی با اشاره به فرمایشات امام(ره) و رهبری معظم انقلاب در فروپاشی آمریکا اظهارکرد: امروز عملا شاهد اضمحلال آمریکا هستیم و حوادث که در ایالات متحده آمریکا در حال وقوع است همان نشان از این است که شرایطی که برای شوری سابق به وجود آمد به مراتب بدتر در انتظار آمریکا خواهد بود.

کارشناس سیاسی با اشاره به ناکارآمدی آمریکا در مقابله با کرونا گفت: این کشور نه تنها نتوانست کرونا را مدیریت کند بلکه روند شیوع این بیماری را تسریح کرد.

وی افزود: پیش بینی بنیانگذار انقلاب اسلامی در مورد فروپاشی آمریکا از درون در حال تحقق است و این کشور توانایی در ابرقدرتمند بودن را ندارد و این چالش های سیاسی و اجتماعی نشان از این است که این کشور در سراشیبی فروپاشی است.