مسکو:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد، بیش از 143 هزار نفر از زمان آغاز آتش‌بس انسانی در غوطه شرقی، این منطقه را ترک کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «با حمایت مرکز روسی نظارت بر آتش‌بش سوریه مجموعا بیش از 143 هزار نفر غوطه شرقی را از زمان آغاز آتش‌بس انسانی ترک کرده‌اند.»

بر اساس گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، یک مقام نظامی روس گفته است که تا کنون بیش از 136 هزار نفر غیرنظامی از غوطه شرقی خارج شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در بخش دیگری از بیانیه خود تأکید کرد: «مردم دوما از گروه‌های مسلح می‌خواهند تا شرایط دولت سوریه را بپذیرند».

ارتش روسیه همچنین اعلام کرده که حدود 25 هزار نفر از نیروهای مسلح گروه فیلق الرحمان به همراه خانواده‌هایشان از غوطه شرقی خارج شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه شب گذشته گفته بود که آتش‌بس انسانی در غوطه شرقی تمدید شده تا باقیمانده نیروهای گروه‌های مسلح نیز بتوانند این منطقه را ترک کنند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از 6 اسفند ماه سال گذشته عملیات پاکسازی منطقه غوطه شرقی از دست تروریستها را آغاز کردند و این عملیات امروز شنبه 24 مارس (4 فروردین ماه) وارد بیست و هفتمین روز خود شده است.

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» نیز گزارش کرده که ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات خروج از غوطه شرقی 30 تروریست انتحاری از جمله 6 زن را بازداشت کرده است. این افراد بین غیرنظامیان مخفی شده بودند.

انتهای پیام/ فارس