سرهنگ عطایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت:حضور در دفاع مقدس امروز میتواند به عنوان یک تجربه مثبت وعملیاتی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و الگو پذیری جوانان باشد.

سرهنگ پاسدار علی اصغر عطایی در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در گفت و گو با مبارکه نا اظهار کرد:یکی از تجربیات ایران اسلامی، جنگ هشت ساله دفاع مقدس در گام اول انقلاب بود که امروز میتواند زمینه ی مساعدی برای پیشرفت در عرصه های اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی درجهت پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه گفت:حضور در دفاع مقدس امروز میتواند به عنوان یک تجربه مثبت وعملیاتی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی و الگو پذیری جوانان باشد.
همچنین تربیت نسل جوان و اعتماد حضرت امام(ره) به جوانان بسیار تاثیر گذاراست؛لذا ایشان جبهه را به دانشگاه عظیم انسان سازی و پرورش فضلیت و معنویت تبدیل کرده بودندتا جوانان علاوه بر دفع تهاجمات دشمن‌و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه سازی برای پیشرفت در عرصه های مختلف را فراهم آوردند.

سرهنگ عطایی ادامه داد:شکوفایی ظرفیت های نهفته و استعدادهای بالقوه ملت شریف ایران موجب شد تا با دستان خالی در مقابل دنیای کفر ایستادگی کرده وجلوه های مهمی از تلاش و ایمان به خدای متعال رابه نمایش گذاریم.
همچنین تلاش های دیروز دفاع مقدس امروز در قالب فعالیت های اقتصادی قرارگاه خاتم الانبیا در سپاه پاسداران متبلور شده،که شاهد تلاش های عظیم این مجموعه در حوزه مسائل اقتصادی و پروژه های عمرانی و… هستیم لذا این اقدامات برگرفته از نگاه و دیدگاه امام خمینی بود که باور داشتند ما میتوانیم در همه عرصه ها پیشرفت کنیم.
ایشان به دستاوردهای دفاع مقدس در برابر دشمنان منطقه ای و فرا منطقه ای اشاره کرد و افزود: باتوجه به موفقیت در این جبهه ها قدرت بازدارندگی کشور جمهوری اسلامی ایران به دنیا ثابت شده و هیچ کشوری جرات جسارت به جمهوری اسلامی را ندارد.
همچنین ارائه یک نسخه اطمینان بخش از اداره کشور جزء دستاوردها و برکات سپاه پاسدارن بوده،که اگر بتوانیم برای اداره کشور آن نسخه شفابخش را عملیاتی کنیم بانگاه جهادی و انقلابی میتوان پای کار نظام ایستادو شاهد پیشرفت های عظیمی در زمینه های مختلف باشیم.
وی بیان کرد:پس‌از ۸سال حضور در جبهه های جنگ ماموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایان نپذیرفت و طبق قانون اساسی نیروهای مسلح میتوانند در زمان صلح به کمک دولت ها بیایند و کارهای اقتصادی را سامان دهند،سپاه نیز به عنوان یک مجموعه ارزشی و نهادانقلابی رسالت دارد هر جایی که آسیب یاتهدیدی متوجه جمهوری اسلامی باشد ورود پیدا کرده و به عنوان حافظ انقلاب و دستاوردهای آن باهجمه های دشمن مقابله کند.
همانطور که امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن، سپاه وارد میدان شده وبا هم افزایی و ایجاد اتحاد و انسجام در بین مردم در قالب رزمایش کمک مومنانه از آغازاسفند تابه امروز بسته های معیشتی،بهداشتی و تسهیلاتی در اختیارمردم قرار داده است.