باید سایه شوم تهدید برای همیشه برداشته شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، محمد علی‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، درباره اتفاقات اخیر ورزش کشور و نامه IOC به ایران درباره دخالت دولت در امور فدراسیون‌ها گفت: البته من در جریان امور به صورت دقیق نیستم، اما مسئولان جهانی به صورت دوره‌ای این موضوع را کنترل می‌کنند که آیا دخالتی در امور فدراسیون‌ها می‌شود یا خیر؟

وی افزود: اگر آنها احتمالا بازرسانی در ایران داشته باشند که این موضوع را گزارش کنند، باعث عکس‌العمل خواهد شد. البته فکر نمی‌کنم در داخل کشور به این شدت دولت دخالتی داشته باشد.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه این الهتاب باید برای همیشه ریشه‌کن شود، خاطرنشان کرد: مسئولان جهانی به صورت رندوم بررسی می‌کنند، اگر آنها به این نتیجه برسند که دخالتی وجود دارد، مکاتباتی خواهند داشت تا جلوی این دخالت را بگیرند. اگر اساسنامه‌ها مطابق با فدراسیون‌های جهانی نباشد خواستار اصلاح خواهند بود.

علی‌آبادی در پاسخ به این سوال که چقدر تهدیدات جدی است، تصریح کرد: اگر مسئولان جهانی یقینا به این موضوع برسند دخالتی هست کوتاه نمی‌آیند. مسئولان ذیربط به این مسئله توجه کنند تا دوباره ورزش دچار التهاب نشود.

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه ماده 10 و برکناری روسای فدراسیون‌ها همچنان مشکل حل نشده است و چقدر این موضوع ایران را تهدید می‌کند، یادآور شد: منطقی این است این مشکل حل شود و در چارچوب‌های شناخته شده اساسنامه‌های دنیا قرار بگیریم تا هرچند وقت یک بار فصل الخطاب قرار نگیریم و تا سایه شوم تهدید را برای همیشه برداریم.

انتهای پیام/