شاید تاکنون با نگاهی عمیق به موضوع دردسرهای ارسال پیام های تلگرامی درگذشته و راحتی امروز فکر نکرده باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، از ایما واشاره تا اختراع زبان، کلام و گویش ها درجوامع مختلف و با گذشت زمان و با تغییر وتحولات جهان پیرامون خود دست خوش تغییرات خاص خود شده است. با کمی تامل مشاهده می کنیم از سالیان دور با ورود تلگرام و تلفن یا دورنگار تا امروز وشبکه های اجتماعی مانند اینترنت، تلگرام،واتس اپ و…. به دلیل گسترش دامنه ارتباط های کلامی شبکه های اجتماعی نیز دچار تغییرات خاص خود شده است.

** ازتلگراف دیروز تا تلگرام درفضای مجازی امروز
خواندن تلگراف  و مورس درگذشته به مراتب خیلی سخت تر از امروز بود؛ زیرا باید افرادی باتخصص خاص پای دستگاه تلگراف می نشستند و با زدن ضربات بریک اهرم و نوشتار تلگرامی کامل داشته باشد.
خواندن تلگراف و مورس درگذشته کار هرکسی نبود وبه قول معروف مانند خواندن پیام های تلگرامی امروز نبود تا با اشاره حروف دریک کادر که به صورت مرتب چیده شده است تا بتوان به راحتی  پیام های تلگرامی را ارسال کرد ویا به یک چشم به هم زدن هرکسی بتواند پیام های تلگرامی را بخواند وسریع درمدت چند ثانیه پاسخ دهد.
ارسال پیام های دیروز کجا و امروز کجا!
استاد تلگرام دیروز و حسنی امروز! +تصاویر//// گزارش////
استاد تلگرام دیروز و حسنی امروز! +تصاویر//// گزارش////
** تلفن های دیروز وهمراه های امروز
درگذشته نه چندان دور تلفن هایی درنقاط مختلف شهرها وجود داشت و باید با نوبت گرفتن و پرداخت هزینه ای مدت ها درانتظار بنشینی تا چند دقیقه ای صحبت کنی و یا دردهه گذشته نیز باجه های تلفن وجود داشت ؛ باید درمواقع ضروری ودر شرایط سخت پای کیوسک های تلفن می رفتی که علاوه برسختی های خاص خود به قول معروف انگشت نما می شدند ویا برخی مواقع مدت ها دوصف می ایستادی تا نوبتت شود ویا اگر هم درعمق مکالمه بودی فردی که منتظر بود بازدن به شیشه مزاحم اوقات خوش تان شد.
استاد تلگرام دیروز و حسنی امروز! +تصاویر//// گزارش////
**تایپ دیروز وامروز
ماشین تحریرها یا ماشین نویسی ها درگذشته علاوه برایجاد مزاحمت های صوتی برای اطرافیان ، ساعت های سختی رابرای تایپیست به همراه داشت ، فکرکنید بعداز تایپ چند حرف باید صفحه را جابه جا می کرد و به حالت اول خود باز می گردانداما تایپ دررایانه خیلی راحت تر از ماشین های تحریر است.
چون علاوه بر تایپ خیلی راحت می توان متن مورد نظر را در هرقسمتی که بخواهید کپی کنی و در حافظه رایانه نگه داری و در صورت نیاز با پیرینت گرفتن آن مطالب خیلی راحت در دسترس تان قرار می گیرد.
انتهای پیام/
باشگاه خبرنگاران جوان