افرادی که پوست خشک دارند زمانی که هیچ لوسیون و کرمی در دسترسشان نبود، می‌توانند مقداری گلیسیرین و نشاسته را مخلوط کرده و پوست خود را با آن شستشو دهند.

منصور نصیری کاشانی متخصص پوست در خصوص اقدامات لازم برای افرادی که پوست خشک دارند گفت: افرادی که پوست خشک دارند و در جایی زندگی می‌کنند که درصد رطوبت بالایی ندارد، باید به طور مصنوعی برای خود رطوبت ایجاد کنند، به این شکل که در فصل سرد از بخور گرم و در فصل گرم از بخور سرد استفاده کنند. 
وی اظهار داشت: این افراد علی رغم اینکه رطوبت پوستشان کم است، چربی پوستشان هم ممکن است کم باشد، بنابراین نباید شستشوی زیاد و طولانی مدت داشته باشند و نباید شستشو با آب گرم و داغ بکنند، زیرا میزان چربی که از بدن حذف می‌شود بالا‌تر می‌رود و توصیه می‌کنیم که بیشتر از یک روز در میان حمام نکنند، زیرا پوستشان خشک‌تر می‌شود.

وی در ادامه گفت: پوشیدن لباسهای روشن به این افراد توصیه می‌شود و سعی کنند از لباسهای پشمی و لباسهایی که بافت خشن دارند استفاده نکنند، زیرا خشکی پوست را بیشتر می‌کند و لباسهایی با بافت و جنس لطیف‌تر بپوشند.

این متخصص پوست گفت: استفاده از لوسیون‌های بدن، روزانه و به طور مداوم به این افراد توصیه می‌شود و نیازی نیست که از لوسیون‌های گرانقیمت استفاده کنند، لوسیون‌های معمولی نیز می‌تواند موثر باشد.

وی در پایان گفت: زمانی که هیچ لوسیون و کرمی در دسترس این افراد نبود، می‌توانند مقداری گلیسیرین و نشاسته را مخلوط کرده و پوست خود را با آن آغشته کنند، در این صورت رطوبت مورد نیاز بدن تامین می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران