ماموران پليس آگاهي توانستند با کمک سربازان گمنام امام زمان(عج) عاملين اختلاس صد ميليارد ريالي يک از بانک‌ها را شناسايي و دستگير کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ماموران پليس آگاهي توانستند با کمک سربازان گمنام امام زمان(عج) عاملين اختلاس صد ميليارد ريالي يک از بانک‌ها را شناسايي و دستگير کنند.

سرهنگ محمد حسن جعفري نژاد بيان دشت: ماموران پليس آگاهي استان کهگيلويه بوير احمد احدي از کارمندان يکي از بانک‌ها که مسئوليت صندوق بانک را بر عهده داشت، شناسايي که از طريق سيستم انتقالي از شماره حساب مبداء به نام جاري سيبا نزد بانک مرکزي تهران مبلغ 99 ميليارد و 900 ميليون 30 هزار 345 ريالي برداشت(اختلاس) به شماره حساب مقصد انتقال داده و دارنده شماره حساب مقصد نيز با ارتباط با شخص ديگر و ساير افراد دستگير شده به صورت نقدي اقدام به خريد و تبديل مبلغ فوق به يورو، سکه و ارز تهران را مي‌نمودند.

سرهنگ جعفري نژاد در اين خصوص گفت: با هماهنگي و اخذ نيابت قضايي از دادستان به محل‌هاي سکونت و کار متهمين اعزام و با همکاري مراکز قضايي و انتظامي تعداد 5 نفر متهمان را دستگير و از آنان تحقيقات لازم به همراه پرونده به مقام قضايي ارجاء و همگي با قرار بازداشت روانه زندان مرکزي ياسوج گرديدند.

وي با اشاره به اينکه دستگيري متهمين اصلي با تلاش و همکاري سربازان گمنام امام زمان(عج) صورت گرفت، گفت: از متهم رديف کارمند بانک تحقيق که ابتدا از گفتن حقيقت خودداري و با تحقيق بازجويي فني و مدارک موجود به عمل آمده نامبرده به بزه انتسابي اعتراف کرد و گفت: اختلاس را قبول دارم. با هماهنگي که با ساير اعضاي باند انجام شده و در مورد چگونگي واريز مبلغ ذکر شده و افتتاح حساب و تبديل آن به سکه يورو و ارز براي وي اينگونه توضيح داد. در ابتدا حدود 3 ميليارد و مبلغ بعدي که جمعا 10 ميليارد تومان مي‌شده به حساب فوق واريز نموده و بعد از اتمام کار همان شعبه و سپس به سمت تهران حرکت کرديم. وجوه اختلاس شده را به يورو و سکه و ارز تبديل نموده و بين اعضاي باند تقسيم گرديد. سپس در خصوص اظهارات متهم رديف اول از ديگر متهمان دستگير شده تحقيقات لازم معمول نامبرده اظهارات متهم رديف اول را قبول داشتم و بيان کرد: اشتباه کرديم و تقاضاي غفو و بخشش داريم .

گفتني است، اسناد و مدارک تعدادي خودرو گران قيمت، آپارتمان، ويلا و منزل توسط متهمان در شهرستان‌هاي تهران شمال و شاهين شهر اصفهان از وجوه اختلاس شده بانک خريداري شده بود تحويل تام اختيار بانک گرديد.