مراسم سوگواری 28 صفر امروز 10 دی ماه شهرستان مبارکه همچون سالهای قبل که پر شور و با شکوه خاصی برگزار می شد، امروز نیز با حضور پر شور مردم دین دار شهرستان مبارکه در سوگ حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلوات الله علیه خورشید تابناک اسلام و شهادت سومین ستاره نبوی حضرت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت عزادار بودند خاتمه پیدا کرد.

به گزارش مبارکه نا، مراسم سوگواری 28 صفر امروز 10 دی ماه  شهرستان مبارکه همچون سالهای قبل که پر شور و با شکوه خاصی برگزار می شد، امروز نیز با حضور پر شور مردم دین دار شهرستان مبارکه در سوگ حضرت خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلوات الله علیه خورشید تابناک اسلام و شهادت سومین ستاره نبوی حضرت امام حسن مجتبی کریم اهل بیت عزادار بودند خاتمه پیدا کرد.

این مراسم که هر سال با هماهنگی و همکاری سپاه ناحیه شهرستان مبارکه و به راه انداختن کاروان عزاداری از مقابل درب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ناحیه مبارکه آغاز شد و با شرکت گسترده مردم عزادار همراه با نظم و شکوه مثال زدنی به سمت مسجد جامع شهرستان مبارکه به حرکت در آمده و بعد از مرثیه سرایی مداحان و عزاداران، این موج سوگوار وارد مسجد جامع شهرستان شدند.

SAM_2050

سخنران این مراسم حجت الاسلام و المسلمین آقای محمد محمدی مازندرانی بود که با تسلیت این ایام افزود: اخلاق نیک پیامبر اکرم (ص) در زمان قبل از بعثت موجب گرد آمدن و اجتماع مردم پیرامون ایشان شد.

وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلوات الله علیه نمونه و الگوی اخلاق برای تمام بشریت هستند تصریح کرد: چشم پوشی از عیوب دیگران، مهر، محبت، گذشت و چشم پوشی از خطاهای دیگران از بارزترین نمونه اخلاق مداری پیامبر اکرم صلوات الله علیه است.

وی با بیان اینکه پیامبر صلوات الله علیه اشرف مخلوقات است، اظهارکرد: خداوند، پیامبر صلوات الله علیه را به دلیل اینکه مقربترین انسان به خودش است را بیش از سایرین دوست دارد و می توان گفت که وجود عالم هستی به دلیل وجود پیامبر اسلام صلوات الله علیه خلق شده است.

وی گفت : پیامبر اسلام صلوات الله علیه به دلیل کمالات اخلاقی اش که از تمام انسان ها افزونتر است از محبوب ترین انسان ها در نزد خداست.

حجت الاسلام محمدی مازندرانی به نمونه هایی از اخلاق مداری امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام الگوگرفته از سیره پیامبر اکرم صلوات الله علیه اشاره و بیان کرد: ثامن الحجج علیه السلام به گونه ای مهربان بود که با غلامان خود بر سر یک سفره می نشست.

وی در ادامه کمک به نیازمندان و انفاق چندین بار اموال خود بین محرومان را از جمله ویژگی ها و اخلاق مداری ائمه به تأسی از پیامبر اکرم صلوات الله علیه عنوان کرد.

وی بر ضرورت تأسی از اخلاق مداری پیامبر صلوات الله علیه و ائمه اطهارعلیه السلام تاکید کرد و گفت : برای طی کردن مسیر رستگاری باید طبق آموزه های دینی این خصایص و خصلت ها را در خود تقویت کنیم.

 SAM_2041