مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه از ساعتی قبل در مسجد نور تهران آغاز شده است و جمع کثیری از مردم و مسئولان در مراسم حضور دارند.

مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه از ساعتی قبل در مسجد نور تهران آغاز شده است و جمع کثیری از مردم و مسئولان در مراسم حضور دارند.

به گزارش مبارکه نا  و به نقل از مهر،  مراسم ختم مادر وزیر امورخارجه کشورمان که امشب در مسجد نور تهران برگزار شد حاشیه هایی به همراه داشت که برخی از آنها ذکر می شود.

– بر اساس این گزارش محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان حدود ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه وارد مسجد نور شد.

– پیش از ورود ظریف خیابان منتهی به مسجد نور توسط نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی بسته شده بود و جمعیتی از خبرنگاران و همچنین گاردهای امنیتی به همراه گیت چک ورود جلوی در حاضر بودند.

– همچنین تعداد زیادی از سبدها و دسته های گل که از سوی سفرا و مسئولین کشورهای مختلف و همچنین خانواده دکتر ظریف تهیه شده بود پیش از شروع مراسم در خیابان منتهی به مسجد و همچنین در مسجد نصب شد.

– از حدود ۱۵ دقیقه قبل از ساعت ۲۰ و شروع مراسم ورود مهمانان آغاز شد.

– حسین طلا اولین فردی بود که وارد مسجد شد حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزیرامورخارجه نیز دقایقی بعد وارد مسجد شد سردار صفوی مشاور مقام معظم رهبری نیز ۱۵ دقیقه قبل از شروع مراسم وارد مسجد شد.

– تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان در مقابل مسجد تجمع کردند همچنین جمعی از مردم نیز در مقابل مسجد ایستادند و گروهی به تصور اینکه رئیس جمهور قرار است در مراسم ختم شرکت کند انتظار روحانی را می کشیدند.

-در دقایق ابتدایی شروع مراسم شهین دخت ملاوردی معاون امور زنان رئیس جمهور ، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقای وزیر خارجه، چیت چیان وزیر نیرو ، غلامعلی حداد عادل نماینده تهران، علی یونسی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام، کمال خرازی وزیر اسبق امورخارجه، حجت الاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید، محمدرضا میرتاج الدینی معاون پارلمانی محمود احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری دوره دهم و معاون کنونی سازمان صداوسیما،رامین مهمانپرست و حمیدرضا آصفی سخنگویان اسبق وزارت امورخارجه، سفیران سوریه ،مالزی و اندونزی و رئیس دفتر حافظ منافع مصر در ایران، بیژن زنگنه وزیر نفت حضور یافته اند.

-علی اکبر ولایتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رئیس مرکز تحقیقات مرکز مجمع تشخیص مصلحت نظام،حسین موسویان عضو تیم اسبق مذاکره کننده هسته ای ایران در دوره روحانی،فائزه هاشمی فعال اصلاح طلب و محمد هاشمی مسئول دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،رسول منتجب نیا عضو حزب اعتماد ملی، از دیگر حاضران در مراسم هستند.

-علی لاریجانی رئیس مجلس و علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با یکدیگر وارد مسجد نور شدند.

حسین شریعتمداری مدیرمسئول کیهان نیز در مراسم ختم مادر ظریف حاضر شد که حضور وی در مراسم با واکنش هایی از سوی برخی حاضران و افراد عادی مستقر در سالن و خیابان های اطراف روبرو شد که اشاره هایی به مسائل پیش آمده میان ظریف و شریعتمداری در جریان مذاکرات ایران و ۱+۵ داشتند.

– رضا خاتمی فعال اصلاح طلب،مهدی هاشمی فرزند آیت الله هاشمی و از متهمان قضایای بعد از انتخابات ۸۸،وزیران ارتباطات،ورزش و جوانان،ارشاد اسلامی، دفاع، بهداشت، کار،تعاون و رفاه، نوبخت سخنگوی دولت،علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی از جمله حاضران در مراسم هستند.