رئیس پلیس راهور لرستان گفت: 20 هزار نفر سالانه در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهندو 300 هزار نفر نیز مجروح می‌شوند. تصادفات سالانه هشت هزار میلیارد تومان به کشور خسارت می‎زند که این رقم حدود پنج درصد تولید ناخالص ملی است.

به گزارش مبارکه نا؛ سرهنگ اسکینی رئیس پلیس راهور لرستان با اشاره به کاهش تصادفات فوتی در استان افزود: سال قبل 71 نفر در شهرهای استان به سبب تصادفات شهری فوت شدند که در سال‎جاری با کمک شهرداری‎ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد کاهش داشته‎ایم.
وی ادامه داد: در 11 ماه سپری شده سال‎جاری، 52 نفر بر اثر تصادفات درون شهری فوت شده‎اند. چشم‎انداز ما برای کاهش تصادفات در سال آینده 30 درصد است که تلاش و کوشش زیادی می‎خواهد و امیدواریم با کمک دستگاه‎های متولی به این چشم‎انداز برسیم.
اسکینی یادآور شد: دو هزار و 31 نفر بر اثر تصادفات درون شهری سال گذشته در استان مجروح شدند که امسال با کاهششش درصدی به یک‎هزار و 915 نفر رسیده است.
وی با اشاره به اینکه 12 هزار راننده به‎خاطر تصادف در زندان هستند، اضافه کرد: بیش از 25 درصد پرونده‎های ورودی به دستگاه‎های قضایی را تصادفات تشکیل می‎دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران