مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان:

به گزارش مبارکه نا ، منصور شیشه‌فروش امروز در پانل‌های تخصصی چهارمین همایش ملی انجمن صنفی نیروگاه‌های کشور در اصفهان افزود: وزارت نیرو و نفت باید همکاری‌های لازم را در راستای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 21 نیروگاه در کشور وجود دارد که این نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده می‌کنند، افزود: سوخت گاز باید به صورت ویژه به نیرو‌گاه‌ها اختصاص داده شود تا درصد بالایی از آلاینده‌های جوی شهر‌ها کاهش پیدا کند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان اذعان کرد: نیروگاه‌ها در کنار شهر اصفهان جا‌نمایی شده‌اند و فعالیت آنها در کنار شهر باعث تشدید آلاینده‌های جوی شده است .
وی اظهارداشت: در حال حاضر بخشی از آلاینده‌های جوی موجود در استان متأثر از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها است و این در حالی است که نیروگاه‌ها هم برای ادامه فعالیت‌های خود با کمبود سوخت گاز مواجه هستند.
شیشه فروش با بیان اینکه در حال حاضر طرح پایش کیفی هوای اصفهان در استانداری به تصویب رسیده است ، گفت:این طرح دارای بسته‌هایی برای رسیدگی به وضعیت مصرف سوخت، ساماندهی صنایع و کاهش آلاینده‌های جوی ناشی از فعالیت‌های نیروگاه‌ها است.
وی تصریح کرد: تاکنون پیگیری‌های بسیاری در استان اصفهان برای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های استان صورت گرفته است.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان به بروز ریزگرد‌های ناشی از آلاینده‌های جوی در اصفهان اشاره کرد و ادامه داد:وضعیت آلاینده‌های جوی اصفهان با استمرار خشکسالی‌ها و کم‌آبی‌های حاکم بر استان تشدید شده است.

منبع:قدس آنلاین