رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری مبارکه از آماده سازی شهرستان برای نوروز 93 خبر داد.

آقای رهبری در گفتگو با خبرنگار مبارکه نا اظهار کرد: ستاد نوروزي شهرستان مبارکه متشکل از چند کمیته است که کميته اول کميته اسکان و خدمات رفاهي با مسئوليت شهرداري مبارکه و عضويت ساير شهرداري ها  است.

کمیته دیگر ،کميته نظارت بر نرخ کالا و خدمات عمومي که با مسئوليت اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان می باشد.

کميته گردشگري، فرهنگي و اطلاع رساني با مسئوليت ميراث فرهنگي و گردشگري است؛ کميته نظارت بر ارائه خدمات عمومي با مسئوليت بخشدار مرکزي مبارکه و کميته امداد رساني با مسئوليت جمعيت هلال احمراست.

همچنین کميته امنيتي و انتظامي با مسئوليت فرماندهي انتظامي شهرستان که کميته ها تشکيل جلسه می دهند و برنامه هايي که در نظر دارند را به دبير خانه ستاد ارسال مي کنند .

وی تصریح کرد، مهمترين برنامه هاي کميته گردشگري و فرهنگي، چاپ بروشور معرفي جاذبه هاي تاريخي و گردشگري شهرستان است که اين بروشور ها در ورودي شهرستان جهت تحويل به گردشگران توزيع مي گردد و همچنین بسته هاي فرهنگي از طرف اداره آموزش و پرورش تهيه مي شود و در محل اسکان که در مدارس است بين مسافرين نوروزی توزيع مي گردد.
وی بیان کرد: نصب تابلو معرفي پارک ها و بنا هاي تاريخي که توسط شهرداري ها انجام مي شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری مبارکه افزود: با محوريت هتل پرديس تور کالسکه سواري در حاشيه زاينده رود و رصد ستارگان در شب و تور 1 روزه بازديد از بناهاي تاريخي و گردشگري شهرستان ويژه مسافرين نوروزي برگزار مي شود
وی همچنین اشاره کرد که مهمترین برنامه ی میراث، برگزاری نمايشگاه دائمي صنايع دستي به مناسب ايام نوروز و جشنواره سفره هفت سين با همکاري شهرداري مبارکه در محل حمام تاريخي شاه صفي شهرستان برگزار شد.