به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفتگوی صمیمانه ای با مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان سرکار خانم قربان پور مبارکه انجام گردید .

به گزارش مبارکه نا؛  مهناز قربان رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مبارکه ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به علاقه‌مندان در این زمینه،  بیان داشت شهرستان مبارکه با داشتن ۱۷ کتابخانه عمومی در سطح شهرستان و شهر های اطراف این پتانسیل بالا را دارد که بتواند سطح مطالعه سرانه شهرستان و عضویت گیری افراد را بالا ببرد .

همچنین ایشان اظهار داشت : که شهرستان مبارکه با دارا بودن بیش از ۲۷ هزار نسخه کتاب در عنوان های مختلف در بین شهرستان های برتر استان در زمینه وجود نسخ کتابی قرار دارد .

ایشان تصریح کردند: طبق آمار مبارکه رتبه ششم در زمینه سرانه مطالعه و تعداد اعضا مطالعه کننده قرار دارد .

ایشان بیان داشت که مبارکه با داشتن ظرفیت ۷ هزار عضویت کتابخانه ای در کل کتابخانه های عمومی در سطح شهر آمار بسیار خوبی در سطح استان دارد و این امر باعث قرار گرفتن در بین کتابخانه های تراز اول استان شده است.

ایشان افزودند : پس از شهرستان خمینی شهر ، شهر مبارکه بیشترین تعداد کتابخانه و عضو را در سطح استان دارد که این نکته باعث در زمره قرار گرفتن کتابخانه و کتابخوانی های برتر استان شده است . در این بین شهر مبارکه با داشتن ۱۵۰۰ نفر عضو رتبه اول اعضا را در سطح داخلی شهرستان داراست .

همچنین بیان کردند : در طی دو سال اخیر که ویروس کرونا شیوع و در جامعه رواج داشت ، کتابخانه های عمومی این شهرستان با روند کاهشی عضوگیری و پایین آمدن سطح سرانه مطالعه مواجه بودند اما با این وجود تلاش های بسیاری برای افزایش تعداد اعضا و بالا بردن سرانه مطالعه انجام گردیده است .

ایشان در پایان بیان نمودند : به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی کار های بسیار خوبی در مجموعه نهاد کتابخانه ای در سطح شهرستان انجام شده است که به مهم ترین آنها میتوان به : رونمایی از کتابهای نویسنده های بومی شهرستان ، تقدیر از کتاب خوانان برتر ، معرفی کتاب های برتر برای رده سنی کودکان تا بزرگسالان ، عضویت رایگان در کتابخانه های سطح شهر، فروش کتاب  ، نقاشی متری ، جمع خوانی کتاب و مسابقات کتابخوانی اشاره نمود  .