سرهنگ بهرامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه در نشست خبری کنگره شهدا این شهرستان از آخرین اقدامات و کار های صورت گرفته خبر داد .

به گزارش مبارکه نا؛ در نشست خبری کنگره سرداران و ۶۰۰ شهید شهرستان مبارکه سید فضل اله بهرامی ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهر مبارکه با بیان اینکه شهرستان مبارکه در انتظار یک رویداد مهم است و ملی است بیان کرد : شهرستان مبارکه ۸۷۳ شهید منتسب به شهرستان را دارد که در این بین ۶۰۰ شهید آن در شهرستان مبارکه مدفون و مابقی در مرکز استان و یا شهر های استان های دیگر به خاک سپرده شده اند .

بهرامی با بیان اینکه شهرستان مبارکه در طول هشت سال دفاع مقدس ۷ هزار رزمنده و ۷۷ آزاده سرافراز داشته است ، بیان کرد : کنگره شهدای شهرستان مبارکه پایان کار ما نیست بلکه این کنگره شروعی بر اتفاق های تازه و متنوع در ذیل برنامه های کنگره شهدا شهرستان مبارکه می باشد تا برکات لازم را از این مراسمات و یادواره های برده تا به هدف اصلی و عالی نظام جمهوری اسلامی برسیم .

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدای شهرستان مبارکه از ۳۱ شهریور ماه لغایت ۷ مهر ماه برگزار میشود ، بیان  داشت افتتاحیه کنگره شهدا در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور انجام و اجلاسیه شهر زیباشهر و بخش گرکن جنوبی و شهر دهسرخ روز ۳ مهر ماه ، اجلاسیه شهر طالخونچه ۴ مهرماه ، اجلاسیه شهر دیزیچه ۵ مهرماه و اجلاسیه شهر مجلسی و شهدای فولاد مبارکه در روز ۶ مهرماه برگزار می شود . همچنین در روز  ۷ مهرماه همراه با اجلاسیه شهر کرکوند همایشی تحت عنوان همایش زنان ایثارگر در قالب همایش عفاف برگزار خواهد شد .

بهرامی افزود : در قالب کنگره شهدا تا کنون ۶۰ سری جهیزیه تهیه و در اختیار خانواده های مربوطه قرار گذاشته شد . همچنین همزمان با افتتاحیه کنگره شهدا حدود ۳۰ عدد جهیزیه تحویل خانواده ها می شود . وی افزود تا کنون بیش از ۴۹۰ سرکشی از خانواده های شهدا از ابتدای سال تا کنون و توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی و آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله برنامه های شاخص کنگره بوده است .

در پایان با اشاره به اینکه با پایان کنگره برنامه های ذیل آن متوقف نخواهد شد افزود از جمله برنامه های مهم آن روز ۱۳ آبان یادواره شهدای دانش آموز شهرستان مبارکه ، روز ۱۶ آذر روز دانشجو ،  هفته بسیج و ۲۳ اسفند روز ، ایثار و فداکاری شهرستان مبارکه برنامه های ویژه ای است که تمامی آنها ذیل کنگره شهدای شهرستان مبارکه برگزار خواهد شد .