برگزاری شورای اداری شهرستان با حضور نماینده دولت دکتر سلاجقه و مسئولین و نمایندگان اقشار شهرستان

به گزارش مبارکه نا؛ در پایان پس از دیدار ها و بازدید های دکتر سلاجقه در بیست و پنجمین سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان و شهرستان مبارکه  از خانواده های شهدا و مناطق کارگاهی در محل فرمانداری شهرستان مبارکه حضور پیدا کردند تا با حضور مسئولین و نمایندگان اقشار مردم به صحبت و تعامل نظر بپردازند .

در ابتدا دکتر حسینی فرماندار شهرستان مبارکه با تشکر از ریاست محترم جمهور و نماینده ایشان در شهرستان به این نکته اشاره کرد که شهر مبارکه با دارا بودن 600 شهید در دوران دفاع مقدس یکی از شهر های پر نقش در استان اصفهان بوده دکتر حسینی افزود شهر مبارکه یک شهر صنعتی ، کشاورزی ، گردشگری و حمل و نقلی است که دارای پتانسیل های بالایی است . در پایان حسینی گفت :  با حضور جنابعالی امید است مسائل مهمی چون آب ، آلایندگی و آلودگی هوا ، صنعت و …  که از مسائل مهم استان و شهرستان است حل شود . دکتر حسینی گریزی نیز به سند تقسیم آب شیخ بهایی زد و حق آبه شهرستان را از نماینده دولت و رسیدگی به آن را خواستار شد .

سرکار خانم پروین صالحی نماینده شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسئله آب و سوء مدیریت دولت های قبل که باعث به وجود آمدن مشکلات امروز شده است گفت : شهر مبارکه با مرز آبی به طول 22 کیلومتری در کنار زاینده رود و وجود کشاورزان بسیار در این محدوده جغرافیایی مجدانه خواستار ورود دولت و حاکمیت در این امر شد تا حق آبه اصفهان و مشکل کم آبی حل شده تا آسیب جدی بیشتری وارد نشود.

سپس نمایندگانی از اقشار مردم شامل : کشاورزی ، صنعت ، ورزش ، محیط زیست و حمل و نقل ، فرهنگ به نوبت صحبت کرده و مشکلات و راه حل های پیشنهادی خود را بیان کردند .

در پایان دکتر سلاجقه پس از شنیدن مشکلات از زبان نمایندگان مردم گفت : گفت همه ما در قبال این نظام مسئولیت داریم و همچنین مردم پای نظام ایستاده اند ما و  شما تکلیف داریم که مشکلات و معضلات مردم را حل کرده . وی افزود در بدو تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران اندیشه و هدف این نظام بر خلاف میل جهانخوران بوده است

او گفت : دولت سیزدهم یک دولت مردمی و انقلابی در کنار مردم است و افتخار ما در کنار مردم بودن و حل مشکلات آنان است . ما تکلیف خود را انجام داده و منتظر معجزه نمی مانیم .

وی افزود : با مشاهده میدانی از مشکلات شهرستان بایستی عمده معضلات یعنی مشکلات زیرساختی همچون تامین برق مناطق کارگاهی ، کمبود آب حل شود . او گفت : چهار مجموعه صنعتی شهرستان باید مشکلات زیرساختی آنها حل شده و ما این امر را در شورای اداری و به اطلاع وزیران مربوطه خواهیم رساند . همچنین دکتر سلاجقه گریزی به مبحث فرهنگ و اجتماع  زد و گفت صنایع شهرستان حتما بایستی این مسئولیت اجتماعی و فرهنگی خود را انجام دهند چرا که این یک تکلیف مهم است . سلاجقه با اشاره به اینکه صنایع با اجرای بازچرخانی از پساب فاضلاب در صنعت استفاده می‌کنند گفت: در صورت اجرایی نشدن از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد شد.

او گفت : مسئله حمل و نقل و جاده ها یکی از معضلات عمده ی بود که در شهرستان مبارکه  مشاهده کردم .  وی این قول را در خصوص احداث بزرگراه امام رضا ع داد که آن را به سمع و نظر وزیر راه شهرسازی خواهم رساند تا در اسرع وقت این مورد حل خواهد شد . وی افزود : امروزه محیط زیست با صنعت مشکل برخورده و شاهد اتفاقات ناگواری هستیم که به وجود آمده است و استان اصفهان زخم خورده این معضل می باشد .

معاون رئیس جمهور گفت: برای حل مشکل آب استان وشهرستان مبارکه، یک بسته کامل پیشنهادی را وزارت نیرو در تمام ابعاد اعم از شرب، محیط زیست، صنعت، کشاورزی و خدمات در دستور کار جدی قرار دارد.

دکتر سلاجقه افزود مبلغی بالغ بر چهارده هزار میلیارد در طول سفر های استانی رییس جمهور به استان اختصاص داده شده است که همه آنها به صورت نقدی پرداخت شده است و استان ها باید این مبالغ را به نحو احسنت و درست در محل های مورد نظر خود هزینه کنند .

در پایان دکتر سلاجقه از مهمان نوازی مردم شهرستان تشکر و افزود : صحبت ها و موارد ذکر شده را حتما در جلسه شورای اداری استان به اطلاع ریاست جمهور و وزرای مربوطه خواهیم رساند .

عکاس : علیرضا سلیمانی