مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: با وجود توسعه شبکه آبرسانی در شهرک صنعتی مبارکه ،هنوز بسیاری از بخشهای این شهرک دچار مشکل کم آبی است و یکی از اولویت های توسعه صنعت در این منطقه ، بازگردانی پساب شهرک صنعتی شهرستان به عرصه صنعت است.

به گزارش مبارکه نا؛رسول سواری روز پنجشنبه حاشیه بازدید از شهرک صنعتی مبارکه و نشست با هیات مدیره این شرکت افزود: برای توسعه صنعت در بخش های غیرفعال ضروری است از پساب خود شهرک به عنوان منبع پایدارآب استفاده شود.

وی با اشاره به تکمیل تصفیه خانه شهرک صنعتی مبارکه افزود: این پروژه با همکاری شرکت خدمات تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: دستور کار جدی شرکت شهرک ها تعیین تکلیف پرونده ها و قراردادهای راکد و  بلاتکلیف است که در این مورد ۲۴ پرونده در دستور کار قرار دارد.
سواری با بیان اینکه شهرک صنعتی مبارکه یکی از شهرک های قدیمی استان اصفهان است گفت: محدودیت هایی برای واگذاری زمین در شهرک صنعتی مبارکه وجود دارد.
نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مهمترین مشکل امروز صنایع کمبود زمین برای فعالیت صنعتی است که شهرک های صنعتی شهرستان از  این معضل رنج می برد.
پروین صالحی افزود: بسیاری از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی مبارکه به دلیل کمبود آب مورد نیاز و حمایت های جانبی نیمه ساز و غیر فعال به حال خود رها شده اند که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.
وی همچنین خواستار برطرف شدن مشکل واگذاری زمین به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران در این شهرستان شد.
وی گفت: در حال حاضر به دلیل نبود آب شرب؛ برخی از واحدهای تولیدی و صنایع در شهرک صنعتی غیر فعال یا با کمترین ظرفیت تولید خود فعالیت دارند.

فرماندار شهرستان مبارکه هم با اشاره به تکمیل پروژه زیرگذر شهرک گفت: با وجود تردد بسیار زیاد در شهرک و محورهای منتهی به آن و همچنین قرار گرفتن در حریم شهر دهسرخ و زیباشهر تکمیل این پروژه طولانی نشود.
علیرضا حسینی افزود: با اجرای به موقع این پروژه دیگر شاهد تصادف ناگوار نخواهیم بود.

همچنین رییس هیات مدیره شهرک صنعتی مبارکه در این جلسه گفت:  تکمیل طرح زیرگذر ورودی و خروجی شهرک صنعتی سه راهی مبارکه بعنوان یکی از طرح های اصلی این شهرک با جدیت در دستور کار قرار دارد.
محمد فتحی با اشاره به اینکه  در ادامه عملیات اجرایی این طرح سه مشکل وجود دارد افزود: انتقال و جابجایی تیرهای برق، انتقال فیبر نوری و آزادسازی زمین های اطراف از جمله این مشکلات است که در صورتی‌که تا سه هفته آینده انجام شود پیشرفت طرح بدون وقفه ادامه پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: باکس های قسمت اول زیرگذر در مدت زمان ۳۹ روز نصب شده و در صورتی که تیرهای برق و فیبر نوری جابجا شوند قسمت دوم هم با سرعت اجرا خواهد شد.
فتحی اضافه کرد: آزاد سازی، ایجاد رمپ ها و خاکبرداری طرح با شرکت شهرکهای صنعتی و عملیات آسفالت بر عهده اداره راه و شهرسازی است.

شهرک صنعتی مبارکه در استان اصفهان  دارای ۳۶۳ واحد صنعتی فعال و غیر فعال و ۵۱ واحد خدماتی است.