شهردار مبارکه با بیان اینکه اولویت این مجموعه اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: روزی که شهرداری مبارکه را تحویل گرفتم این مجموعه حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان بدهی داشت.

به گزارش مبارکه نا؛محمد مهدی احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسیدن به اهداف شهرداری نیازمند استراتژی و حرکت برنامه محور است، اظهار داشت: در سه- چهار ماه ابتدای کارم در شهرداری برنامه و سند راهبری ۱۴۰۴ شهرداری مبارکه تدوین شد و به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به بافت شهر مبارکه، رویکرد مدیریت شهری در برنامه ریزی و تدوین بودجه ۱۴۰۱ بر اساس محله محوری و توسعه متوازن شهری بود که با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به بودجه سال قبل، به مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

شهردار شهر مبارکه با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ این نهاد ۱۰۷ میلیارد تومان بود، ابراز داشت: روزی که شهرداری مبارکه را تحویل گرفتم حدود ۸۰- ۹۰ میلیارد تومان بدهی داشت که البته با توجه به اینکه همه شهرداری‌ها پروژه‌های باز در دستور کار دارند و بعضاً شهرداران جدید ادامه دهنده آن پروژه‌ها هستند، از این رو ممکن است شهرداری را با یک میزان بدهی تحویل بگیرد و تحویل بدهد از این بابت خورده‌ای به دوره‌های قبلی وجود ندارد.

احمدی با بیان اینکه شهرداری مکلف به تخصیص ۱۵ بودجه به دیون است، خاطرنشان کرد: از این رو امسال حدود ۲۵ میلیارد تومان برای کسری بودجه سال گذشته خواهد بود.

وی با اشاره به ۶ مأموریت شهرداری مبارکه بر اساس بودجه‌های عمرانی و جاری گفت: برنامه‌های ۶ گانه شهرداری در حوزه کالبدی و شهرسازی با ۱۵ میلیارد تومان، در حوزه محیط زیست و خدمات شهری با ۳۵ میلیارد تومان، ایمنی و مدیریت بحران با سه میلیارد تومان، حمل و نقل ۴۴ میلیارد تومان، خدمات مدیریتی ۵۷ میلیارد تومان و امور فرهنگی و ورزشی سه میلیارد تومان برای امسال تدوین شده است.

شهردار شهر مبارکه مکانیزه شدن استعلامات و کاهش مدت زمان صدور پروانه برای مراجعان به کمتر از ۳۰ روز را از اهداف عمده این نهاد دانست و افزود: با تصویب بازنگری طرح جامع شهری همچنین تهیه نقشه شهری با اعتبار ۲ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

احمدی از تلاش برای تصویب طرح الحاق ابراهیم آباد به شهر مبارکه و حل این معضل ۳۰ ساله و نیز محله خبر داد و گفت: در طرح‌های بازآفرینی شهری، محله اسماعیل ترخون به عنوان بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری مکلف به ساماندهی مشاغل مزاحم شهر است، خاطرنشان کرد: معضل ۳۰ ساله صنایع کارگاهی خیام را برای انتقال کارگاه‌ها در تلاشیم که در پنج سال پیش رو به اتمام برسانیم.

شهردار شهر مبارکه با اشاره به اینکه در زمینه کشتارگاه، کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد و بازگشایی میدان میوه و تره بار در این شهر اقدامات خوبی شده است، افزود: در حوزه مدیریت بحران، بالغ بر یک میلیارد تومان تجهیزات آتش نشانی تأمین شد.

احمدی درباره علت افزایش سگ‌های ولگرد در حاشیه شهر مبارکه با وجود کمپ جمع‌آوری و نگهداری از آنها، توضیح داد: حدود ۴۰۰ قلاده سگ در این کمپ نگهداری می‌شد اما متأسفانه در دو ماه اخیر بر اساس سیاستهای بالادستی محدودیت‌هایی برای این کمپ ایجاد شد.

وی با بیان اینکه اکنون در تلاش برای برطرف کردن مشکلات کمپ هستیم، اضافه کرد: شهرداری از لحاظ قانونی اجازه کشتن حیوانات را ندارد و ما مکلف به زنده گیری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد هستیم، با وجود این مشاهده شده سگ‌ها را از اطراف گرفتند و در شهر رها کردند.

شهردار شهر مبارکه با اشاره به اینکه سال گدشته ۸۰ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری این شهر اختصاص داده شد، ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اعتبار خوبی تأمین شد که یکی از آنها برای احداث بلوار شهید بابایی و تقاطع غیر همسطح با بودجه ۶۰ میلیارد در دستور کار قرار گرفت.

احمدی با بیان اینکه اولویت کاری شهرداری اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، تصریح کرد: در حوزه قطار شهری اصفهان- مبارکه اعتبار خوبی برای تملک اراضی و اتصال قطار شهری تأمین شده و امید است در چهار سال پیش رو این پروژه را به نقطه مطلوب برسانیم.

وی بر لزوم بازسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی مبارکه تاکید کرد و گفت: هم اکنون از ۴۰ دستگاه اتوبوس شهری ۱۸ دستگاه فعال است و بیش از ۵۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی خارج از سرویس است که در این زمینه برنامه ریزی شده تا در سال جاری ۱۰ دستگاه را تعمیر و بازسازی شود و سه دستگاه نیز در شش ماه اخیر تعمیر شد.

شهردار شهر مبارکه همچنین به طرح‌های فرهنگی در دست اجرا این نهاد اشاره کرد و گفت: ایجاد چهار زمین چمن مصنوعی و سه سالن ورزشی را در دستور کار داریم و عملیات اجرایی آن آغاز شده تا طی چهار سال به اتمام برسد.

احمدی همچنین از اختصاص زمین برای احداث مجتمع فرهنگی- مطبوعاتی در شهر مبارکه خبر داد و اضافه کرد: پردیس سینمایی مبارکه نیز تا شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.