کانون بسیج رسانه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای صادر کرده است.

به گزارش مبارکه نا؛متن بیانیه‌ی کانون بسیج رسانه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه به مناسبت روز جهانی قدس به شرح زیر است.

روز قدس یک روز بین‌المللی اسلامی و روز بزرگ و مهمی برای ملت ایران وهمه مسلمانان جهان است
امام خامنه ای

با عنایت به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب که می‌فرمایند موضوع فلسطین تنها مسئله داخلی یک منطقه جغرافیایی نبوده و مسأله اساسی ما است، لذا باید همگی در شناخت و حل مسأله اول جهان اسلام، بیش از پیش فعال و کوشا باشیم.

دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر ظالم، دارای ارزش ذاتی بوده و در تمامی مکتب‌ها و ادیان توحیدی، یک فضیلت به شمار می‌آید. رفتار‌های ظالمانه، ستمگرانه و جنایتکارانه صهیونیست‌ها دردهه های گذشته، از زمان اشغال سرزمین قدس شریف تا کنون، نشان می‌دهد آنان در رتبه اول ظلم و جنایت قرار داشته، بر این اساس ملت فلسطین در عصر حاضر مظلوم واقع شده است ؛ بنابراین دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین و مبارزه تمام عیار با رژیم صهیونیستی تا رهایی قدس شریف و آزادی تمامی سرزمین‌های اشغال شده از چنگال صهیونیست‌های کودک کش و خون آشام، یک تکلیف دینی و یک وظیفه انسانی برای هر فرد مسلمان و غیر مسلمان به حساب می‌آید.
پیامبر مکرم اسلام (ص) در ترسیم وظیفه یک مسلمان در قبال این قبیل وقایع برای همیشه اتمام حجت کرده و فرمایش گرانسنگی دارند، ایشان می فرمایند «من سمع مسلما ینادی یا للمسلمین، فلم یجبه» که اگر مسلمانی در این واجب، که همان دادرسی از فریاد برادران دینی است، کوتاهی کرده و دستگیری از هم کیش خود نکند، دیگر او در جرگه مسلمانان نبوده و او را به استناد این بخش از حدیث نبوی که اشاره دارد «فلیس بمسلم»، نمی‌توان مسلمان خواند.

مسلمانان مظلوم فلسطین نیز بدانند، در روز قدس نه تنها ایران اسلامی وحدت و یکپارچگی خود را در موضوع فلسطین و حمایت از آرمان قدس شریف به مثابه مسأله اول جهان اسلام به نمایش می گذارد، بلکه تمام جهان اسلام و سایر ملت های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب نیز پرچم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را در این روز باشکوه بر می افرازند تا نقشه شوم معامله قرن نقش برآب شده و فلسطین آزاد از این موج سراسر خروش بیرون آید.
امسال جبهه استکبار حامی صهیونیسم، خواهد دید که بعد از فروپاشی توطئه ایجاد تفرقه در میان کشورها و ملت‌‌های اسلامی، تمرکز بر موضوع فلسطین و برگرداندن آن به صدر مسائل کشورهای اسلامی و همچنین برانگیختن اذهان مردم سایر کشورها به دفاع از فلسطینیان دربند اما مبارز، چگونه جلوه ‌گر خواهد شد.

کانون بسیج رسانه شهرستان مبارکه روز قدس را، یک فریضه می‌داند و از همین روی تمامی بسیجیان آن همگام با ملت مومن ،روزه ‌دار ، انقلابی و ولایتمدار، ندای حق‌ طلبی و دفاع از فلسطین و قدس شریف را سر داده و با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس، وحدت و همبستگی مسلمانان ایرانی را بیان خواهند کرد.