مردم خیراندیش مبارکه در عزمی همگانی و با کمک بیش از ۱۱ میلیارد ریالی زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان را فراهم کردند.

به گزارش مبارکه نا؛آزادی زندانیان جرائم یکی از برنامه های مهم ماه مبارک رمضان است که در ماه مبارک رمضان فراگیر شده و در سراسر استان اصفهان جشن های گلریزان در حال برگزاری است.

مردم شهرستان مبارکه در این امر خیر پیشتاز شدند و با همت و اراده بلند خود در حد وسع و اندازه کمک کرده و زمینه ساز آزادی افراد در بند شدند.

گلریزان و نشست با خیرین نهم ماه مبارک رمضان انجام و در یک برنامه باشکوه استانی نیز در نخستین شب قدر امسال مشارکت مردمی در قالب یک پویش ایجاد شد.

مردم خیراندیش مبارکه در عزمی همگانی و با کمک بیش از 11 میلیارد ریالی زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد این شهرستان را فراهم کردند.

*همکاری مردم در آزادی زندانیان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مبارکه گفت: مردم این شهرستان 10 میلیارد و 20 میلیون ریال در نشست خیرین کمک کردند و مابقی نیز در ویژه برنامه یک شهر ضیافت جمع آوری شد.

«مصطفی کافی« افزود: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد حمایتی برای خانواده های آنان و رفع نیاز زندگی این قشر خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای بیش از هزار زندانی رای باز دادگاه گفت: مابقی افراد در محل اردوگاه مشغول به فعالیت خواهند بود.

به گفته دادستان مبارکه، کارگاه جدید اشتغال با ظرفیت 400 نفر در محل اردوگاه اسد آباد ویژه زندانیان در حال احداث است که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تلاش برای پیشگیری از وقوع جرم و صلح و سازش

رئیس دادگستری مبارکه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد صلح و سازش اشاره کرد و اظهارداشت: دستگاه فضایی سیاست کنترل و پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده داشته و این برنامه در این شهرستان انجام می شود.

«حمیدرضا ابوالحسنی« افزود: با حضور در منازل شاکیان و خیرین زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شده و این موضوع کمکی به جامعه و رفع گرفتاری این قشر بوده است.

وی اضافه کرد: انجمن حمایت از زندانیان نیز تشکل و با اقدامات حمایتی از خانواده ای افراد در بند برای رفع گرفتاری کمک می کند.

ابوالحسنی به برنامه سند تحول قضایی اشاره کرد و اذعان داشت: این برنامه در کاهش میزان ورودی پرونده ها و میزان مراجعات مردمی نقش داشته دارد.

وی افزایش رضایتمندی را از اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضایی بیان کرد و یادآورشد: مردم از عملکرد دادگستری مبارکه بیش از 70 درصد رضایت دارند.