معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به اصفهان گفت: شرق استان، مانند دیگر نقاط استان در برنامه‌مان هست؛ مشکل اصلی شرق استان موضوع آب است و در همین راستا پروژه‌های آبی یکی از اولویت‌های اصلی است که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مبارکه نا؛ شاید در بخش‌های مختلف کشور با بیان نام «استان اصفهان» اولین جمله‌ای که به یاد بیاید برخورداری این استان است اما اگر کمی واکاوی کنیم شاهدیم نه تنها در شهرستان‌های مختلف استان که حتی در شهر اصفهان نیز نقاط کم‌برخورداری وجود دارد که مردم سال‌های سال در حال دست و پنجه نرم کردن با آن‌ هستند؛ در این گزارش به اصلی‌ترین معضلات شرق استان که به تازگی تبدیل به ۴ شهرستان شده است پرداخته‌ایم.

کشاورزان چشم انتظارند

شرق استان اصفهان در ظاهر شاید جزء مناطق کویری به حساب بیاید اما در همین نقاط شغل‌ اکثر مردم، خصوصاً شهرستان‌های ورزنه و هرند به آب زاینده‌رود وابسته است و با بحران‌ کم‌آبی و تصیمات غلطی که در دهه‌های گذشته، بیکاری و مشکلات کشاورزی از اصلی‌ترین مسائل این منطقه است.

در همین رابطه مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس جمهور به اصفهان اظهار داشت: شرق استان، مانند دیگر نقاط استان در برنامه‌مان هست؛ مشکل اصلی شرق استان موضوع آب است و در همین راستا پروژه‌های آبی یکی از اولویت‌های اصلی است که در دستور کار قرار دارد.

تالاب گاوخونی نامی در میان نقشه‌ها

تالاب گاوخونی یکی از مهمترین تالاب‌های فلات مرکزی کشور است که تنوع گونه‌های زیستی وجانوری در آن بسیار زیاد است و الان در معرض خطر نابودی و انقراض قرار دارند.

از مهمترین مطالبات فعالان زیست محیطی و اهالی شرق اصفهان احیای این تلاب بین‌المللی است که باید با برنامه‌ریزی دقیق و عمل به قانون برای تحقق آن تلاش شود.

بیماران سردرگم در جاده‌ها

نبود بیمارستان تخصصی از دیگر مسائل و مشکلات دردسرساز است که به واسطه نبود آن بیماران و حتی مجروحان تصادفات برای روند درمان خود به اصفهان منتقل می‌شوند و شاید به‌واسطه این مشکل بسیاری از آن‌ها در مسیر رسیدن به بیمارستان جان می‌دهند.