رئیس ستاد روز قدس استان اصفهان با اشاره به اینکه پس از ۲ سال وقفه، مراسم روز جهانی قدس همراه با سراسر کشور در تمام نقاط استان اصفهان برگزار خواهد شد، گفت: در شهر اصفهان مراسم راهپیمایی از مسیرهای هشت‌گانه از ساعت ۱۰ صبح به سمت میدان امام(ره) آغاز خواهد شد.

به گزارش مبارکه نا؛غلامرضا رضایی، رئیس ستاد روز قدس استان اصفهان در خصوص نام‌گذاری روز قدس اظهار داشت: روز قدس روز تمام آزاداندیشان جهان است و در این روز وجدان جهانی بدهکاری خود را به مردم فلسطین یادآور می‌شود و این مورد از ثمرات انقلاب و جمهوری اسلامی است.

وی با یادآوری اینکه استکبار جهانی با همکاری غرب، استعمار پیر انگستان و صهیونیسم بین‌الملل سعی در این داشتند که مسأله فلسطین رو به فراموشی برود و از اذهان پاک شود، توضیح داد: دشمنان در این مسیر تلاش و هزینه‌های زیادی کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این توطئه‌ها خنثی و پرچم فلسطین برافراشته شد و ملت‌ها آزاده دنیا به این موضوع پرداختند، امیدواریم این موضوع پیروزی مسلمانان را در پی داشته باشد.

رضایی تأکید کرد: مسأله فلسطین از این جهت قابل توجه است که حرکتی علیه انسانیت و نسل‌کشی صورت گرفته و رسانه‌ها و سیاست‌مداران و حتی برخی دولت‌های اسلامی جهان چشم و دهان خود را بر این موضوع بسته‌اند و در حال عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

رئیس ستاد روز قدس استان اصفهان با بیان اینکه در زیر شعارهای فریبنده و به‌ظاهر زیبای غرب، یک ملت در حال نابودی است اما سایران سکوت کرده‌اند، تصریح کرد: اگر تلاش‌ها، ایستادگی، مقاومت و همراهی جمهوری اسلامی و حمایت مردم ایران نبود شاید غرب زودتر به اهداف خود رسیده بود و فلسطین مسأله‌ای فراموش شده بود و همین موضوع وظیفه‌مان را سنگین‌تر می‌کند و در راستای این رسالت و وظیفه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان مانند سال‌های قبل برنامه‌هایی برای روز قدس دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از ۲ سال وقفه، برنامه روز جهانی قدس همراه با سراسر کشور در تمام نقاط استان اصفهان برگزار خواهد شد، خبر داد: در شهر اصفهان مراسم راهپیمایی از مسیرهای هشت‌گانه از ساعت ۱۰ صبح به سمت میدان امام(ره) آغاز و مراسم رأس ساعت ۱۱ صبح در میدان امام(ره) برگزار خواهد شد.

رضایی ادامه داد: برنامه‌های متنوع و متععدی از جمله برپایی میز خدمت توسط ادارات و دستگاه‌های خدماتی، غرفه‌های برنامه‌های فرهنگی، غرفه‌های دانش‌آموزی، هم‌خوانی سرود سلام فرماند با همراهی تمام شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده، همچنین در انتهای مراسم نیز نماز جمعه در میدان امام(ره) اقامه خواهد شد.

رئیس ستاد روز قدس استان اصفهان در پایان تأکید کرد: یکی از دلایل نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس، به این دلیل است که رمضان ماه ضیافت خدا و عمل صالح است و مردم در این ماه سعی می‌کنند با نماز، روزه و پرداختن به قرآن به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه بروند و شرکت در راهپیمایی روز قدس از مصادیق عمل صالح است.