مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه شاید هرگز این بیماری ریشه‌‌کن نشود، گفت: والدین نگرانی را کنار بگذارند و بچه ها را راهی مدرسه کنند، چون واکسن کرونا را یک بیماری عادی تنفسی تبدیل کرده است.

به گزارش مبارکه نا؛ رضا فدایی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به نگرانی والدین برای حضور در مدارس اظهار داشت: در طول 2 سال و اندی که از اپیدمی کرونا در دنیا و کشور ما گذشته است تغییرات بسیاری اتفاق افتاده است. در حدود یک سال است که واکسیناسیون شروع شده و در حال حاضر همه بچه‌های 8 سال به بالا می‌توانند واکسن دریافت کنند و و بسیاری نیز واکسن تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون باعث شده که بیماری کرونا تبدیل به یکی از بیمار‌های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شود، گفت: شاید هرگز این بیماری ریشه‌‌کن نشود ولی دیگر مثل یکی دوسال گذشته شدت ندارد و هنگامی که دانش‌آموزان مبتلا شوند در بیشتر مواقع بعداز یک دوره کوتاه و با درمان‌های ساده بهبود پیدا می‌کند.

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان بیان کرد: اگر ما بخواهیم  برای شروع فعالیت مدارس منتظر ریشه‌کن شدن این بیماری باشیم، شاید تا سال‌های سال باید دانش آموزان در منزل آموزش آنلاین داشته باشند که این مورد ضرر بسیار زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: به والدین توصیه می‌شود نگرانی را کنار بگذارند و دوز نخست واکسن بچه ها و پس از یک ماه دوز دوم را تزریق کرده و آنها را راهی مدرسه کنند تاروال تعلیم و تربیت مانند گذشته از سر گرفته شود.