نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال همت و اراده از سوی مسئولان و حمایت از سوی قوای بالا دستی است و به نوعی همت همگانی برای تحقق آن نیاز است.

به گزارش مبارکه نا؛پروین صالحی  درباره شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: چند سال متوالی است که رهبر معظم انقلاب شعار سال را درباره مباحث اقتصادی انتخاب می‌کنند و این نامگذاری‌ها نه یک شعار بلکه نقشه راهی است که توسط ایشان به جامعه و مسئولان مربوط ارائه می‌شود.

وی افزود: در این میان نقش مجلس شورای اسلامی باید یک نقش حمایتی باشد تا آنچه را که مقام معظم رهبری به‌عنوان نقشه راه تعیین می‌کنند با حمایت قوای سه گانه جامه عمل پوشانده شود. قوه مجریه به شکل مستقیم نقش اجرا دارد و قوه مقننه نیز باید نقش نظارتی و حمایتی در اعمال درست این نقشه راه داشته باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس در پاسخ به این سوال که چرا رهبری هر سال موضوع اقتصادی را برای شعار سال بر می‌گزینند، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با نقشه‌های شوم خود قصد دارند مردم را از نظر اقتصادی تحت فشار قرار دهند تا مسائل فرهنگی، اجتماعی و … کم‌رنگ‌تر شود. وقتی مردم درگیر معیشت خود باشند نمی‌توانند در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش آفرینی کنند و به همین دلیل دشمن در کشورهایی که قصد دارد سیاست‌های استعماری خود را پیش ببرد از همین حربه استفاده می‌کند. به همین دلیل مقام معظم رهبری هوشمندانه موضوعات اقتصادی را به‌عنوان شعار سال‌های مختلف انتخاب کردند.

صالحی ادامه داد: مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم و مسئولان قابل حل است. بنابراین مهمترین راهکار برای تحقق شعار سال همت و اراده از سوی مسئولان و حمایت از سوی قوای بالا دستی است. مهم‌ترین موانع نیز سستی و بهانه جویی‌های بی‌مورد از سوی برخی مسئولان است که نباید این سستی را شاهد باشیم. مردم و مسئولان باید مقابله جدی با عده‌ای که سود خود را در واردات و ابستگی به خارج می‌دانند، داشته باشند.

وی افزود: برخی موانع تولید و کاهش بهره‌وری با توسل به شرکت‌های دانش بنیان قابل حل است و اقتصاد کشور که در بخش کشاورزی وابستگی زیادی دارد با کمک شرکت‌های دانش بنیان و کار تحقیقاتی گسترده این وابستگی قابل رفع است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس، خاطرنشان کرد: کشور در اشتغال آفرینی نیز دچار مشکل است و چون سرمایه غنی از جوانان داریم که دارای تحصیلات عالی هستند باید زمینه‌ای فراهم شود تا جوانان در همان رشته‌های مرتبط با خود صاحب کار شوند که در این باره هم شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند. با تقویت تولید نیز باید زمینه اشتغال سالم برای جوانان فراهم شود.