عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا ضمن تحسین مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در ایام کرونا، گفت: از هفته گذشته شاهد سیر نزولی سویه اُمیکرون در کشور هستیم.

به گزارش مبارکه نا؛مسعود مردانی اظهار کرد: از هفته گذشته شاهد روند کاهشی و فروکش شدن سویه اُمیکرون در کشور هستیم و مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد که موارد سرپایی بیماری از نصف هم کمتر شده است و موارد بستری هم رو به کاهش است.

وی ضمن تقدیر و تحسین ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه در ایام کرونا گفت: اگر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در دو سال اخیر نبود به مراتب فشار مضاعفی به سیستم بهداشت و درمان کشور وارد می‌شد و شاهد تلفات بیشتری بودیم.

این عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی باید کنترل شده انجام گیرد، خاطرنشان کرد: مردم باید از سفر به نقاط پرتراکم و شلوغ اجتناب کنند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را در کنار دریافت سه نوبت واکسن جدی بگیرند.

وی درخصوص آخرین وضعیت تولید واکسن اسپایکوژن در کشور اعلام کرد: طرح کارآزمایی واکسن اسپایکوژن برای کودکان در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم در آینده نزدیک این واکسن در سبد واکسیناسیون کودکان کشور قرار گیرد.