شهردار مبارکه گفت: اولویت شهرداری مبارکه در این دوره از مدیریت شهری، اجرای پروژه‌های پیشنهادی به صورت مشارکتی است.

به گزارش مبارکه نا؛محمدمهدی احمدی با حضور در محله سرارود و دیدار با اهالی این محله، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری در این دوره، محله محوری است.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ادامه داد: سیاست‌ها و برنامه‌های در این دوره بر اساس وعده و قول‌هایی که به اعضای شورای شهر مبارکه داده‌ام بر مبنای محله محوری تنظیم شده است.

شهردار مبارکه اظهار کرد: گلایه‌های بسیاری در مورد توسعه نام توازن خدمات و امکانات در مرکز شهر و محروم بودن محله‌های حاشیه‌ای شهر مبارکه وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به قول و وعده خود به اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه در این محله حاضر شدم اضافه کرد: بودجه سال آینده شهرداری را بر مبنای سیاست محله محوری تعریف خواهیم کرد و سهم هر کدام از محلات شهر در بودجه به طور صریح و واضح مشخص خواهد شد.

احمدی خاطرنشان کرد: همه اعضای شورای شهر مبارکه بر تعیین سهم محله‌ها از بودجه شهرداری تاکید ویژه دارند. اضافه کرد: ظرفیت‌های بالایی در محله سرارود وجود دارد که نسبت به آنها آگاهی داریم. این محله به عنوان یکی از ظرفیت‌های بالقوه برای جذب گردشگر در شهر مبارکه است که در سال‌های گذشته مغفول مانده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن محله سرارود در حاشیه رودخانه زاینده‌رود اظهار کرد: با توکل بر خداوند در این دوره از مدیریت شهری اتفاقات خوبی برای این محله رقم خواهد خورد.

شهردار مبارکه با بیان اینکه مشکل سیلاب، جاده‌های مواصلاتی، ارتباط با سایر محله‌ها و مرکز شهر و تکمیل بلوار شهید طاهری به عنوان مشکلات اصلی محله سرارود توسط اهالی این محله مطرح شد تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری مبارکه بر مبنای اولویت‌هایی که شورای اسلامی شهر تعیین کرده، تکمیل این بلوار و آزادسازی منازلی است که هنوز آزاد سازی نشده است.

وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه با مالکان این واحدها افزود: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی، تابع ضوابط نظارتی است. مدیریت شهری مبارکه تاکنون در این زمینه هیچ‌گونه کوتاهی و قصوری انجام نداده است و لازم است تا معتمدان محل پیشنهادات خود را برای اداره بهتر شهر ارائه دهند.

وی تاکید کرد: شهرداری با قیمتی بالاتر از ارزش ملک، حاضر به توافق با مالکان است اما هنوز موفق به اخذ امضا برای آزاد سازی ملک نشده است و در این زمینه نیاز به کمک و ریش سفیدی معتمدان محلی داریم تا معضل این محله حل شود.

شهردار مبارکه گفت: اولویت اصلی مدیریت شهری در خصوص اتصال میدان مادر به محله سرارود و کمربندی و جاده خلیج فارس است که در این زمینه برنامه‌ ریزی‌هایی شده است.

وی ادامه داد: اولویت ما اتصال میدان مادر به میدان حافظ شرقی و ادامه اتوبان آزادگان است اما محله سرارود در فاز دوم به میدان مادر متصل خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه احتمالاً منابع مالی شهرداری برای آزادسازی این قطعه اتوبان کفایت نخواهد کرد اظهار کرد: شهرداری ظرفیت‌های دیگری دارد که می‌تواند از طریق تعامل با اهالی اقدام کند. در جلسه امروز مسائل و مشکلاتی در خصوص استفاده از خانه‌های فرهنگ و استفاده از کلاس‌ها مطرح شد که این مشکلات به زودی مرتفع خواهد شد.

به گفته وی رفع مشکل لکه‌گیری آسفالت، پیاده‌رو سازی و ورودی خیابان هشت بهشت نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شهردار مبارکه گفت: مسائلی که در این جلسه مطرح شد مربوط به کل شهر مبارکه است و شهروندان هر کدام از محلات، انبوهی از پروژه‌های عمرانی را مطالبه دارند که در یک دوره کوتاه‌مدت امکان پیگیری همه این مسائل و مشکلات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امروز به عنوان دومین محله در سرارود حاضر شدیم خاطر نشان کرد: از اهالی این محله تقاضا دارم که چند نفر از معتمدان محل را برای پیگیری مشکلات و جذب بودجه معرفی کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که اتفاقات خوبی در پایان این دوره مدیریتی در این شهر و شهرستان رقم زده شود.