جریان معاند و ضدانقلاب طی چندوقت اخیر با عبور از چارچوب‌های حرفه‌ای و رسانه‌ای همه تعارفات را کنار گذاشته‌ و با صراحت دروغ می‌گوید. آخرین اقدامشان گوهر عشقی بود و این مسیر هم پایانی ندارد.

به گزارش مبارکه نا؛ حقیقت تا شلوار پا کند، دروغ دنیا را گشته است. دروغ به چند دلیل ساده نفوذ بیشتری در جامعه پیدا می‌کند. اول آنکه معمولا روایت اول است. دوم آنکه عامل هیجانش بالا است. سوم تولید ابهام می‌کند. چهارم نیز آنکه نمایندگی یک ضدیتی را می‌کند.

روشن کردن حقیقت نیز معمولا زمان می‌برد. گاهی باید چندین عامل را بررسی کرد و از ابعاد مختلف ماجرا مطلع شد تا بتوان واقعیت ماجرا را روایت کرد.

نکته زجرآور ماجرا آنجاست که حتی اگر روایت درست مشخص شود معلوم نیست به اندازه دروغی که چرخیده است دست به دست شود و بتواند بر آن غالب شود.

دروغ‌پردازی‌های اخیر ضد انقلاب را ببینید:

دروغ با طعم سس کچاپ

محمد نوری‌زاد یکی  از افرادی است که رسانه‌های ضدانقلاب خبرهای زیادی از وضعیت او در زندان یا خارج از آن منتشر می‌کنند. آخرین بار که نوری‌زاد از زندان آزاد شد همین چند وقت قبل بود. او برای آنکه نشان دهد تحت شکنجه و فشار بوده است روی سر خود سس کچاپ ریخت و وانمود کرد که سرش خونی است. یک عصا هم دست گرفته بود که مثلا پایش هم آسیب دیده است. اما فیلم دیگری منتشر شد که در آن نه عصایی هست و نه آثاری از سس!

کشته‌سازی در اصفهان

تجمع مردم اصفهان ۵ آذر ماه در خصوص آب برگزار شد. تعدادی از کشاورزان پس از تجمع، چند چادر را در محیط زاینده‌رود برپا کرده بودند. برخی افراد با ورود به اطراف این چادرها و آتش کشیدن آنها تلاش کردند فضا را متشنج کنند. ضدانقلاب در حوزه رسانه نیز سریعا شروع به طراحی سناریو کرد. جدی‌ترین اقدام این رسانه‌ها برای متشنج نشان دادن فضا شروع پروژه کشته‌سازی بود. در فیلمی که از طرف این رسانه‌ها منتشر شد زنی را به مخاطب نشان دادند که گویی از طرف نیروهای امنیتی کشور مجروح و کشته شده است. پس از گذشت چند روز این زن دستگیر و معلوم شد زنده است.

گزینه دیگر پروژه کشته‌سازی ضدانقلاب در ماجرای اصفهان فردی بود به نام رحمت آبادی. از این فرد به عنوان اولین شهید آب اسم می‌بردند و مدعی می‌شدند که وی نیز توسط نیروهای امنیتی کشور شهید شده است. بعدن مشخص شد وی از اعضای داعش بوده و ۳ سال قبل درگیری‌های داعش به هلاکت رسیده است.

بسیجیانی که اغتشاشگر معرفی شدند!

تیرماه امسال در خوزستان نیز تجمعاتی شکل گرفت. در این تجمعات نیز جریان ضدانقلاب مدعی شد که دو نفر توسط نیروهای امنیتی کشور به ضرب گلوله کشته شدند. اولین واکنش را به این ماجرا خانواده خود این دو جوان خوزستانی نشان دادند. پدر و عموی این دو جوان گفتند مصطفی نعیماوی و قاسم خضیری از اعضای بسیج محله‌شان بودند و انتصاب این افراد به جمعی که به دنبال اغتشاش بوده است درست نیست.

خانواده‌های این دو جوان مدعی شدند اتفاقا کسانی که باعث فوت این دو شدند از میان خود اغتشاش گران بودند.

گوهر عشقی هم آخرین نمونه این دروغ‌های رسانه‌ای است. پیرزنی که ضدانقلاب به او هم رحم نکرد و برای تکمیل پروژه خود از او هم بهره بردند.

ضدانقلاب ارابه دروغ‌پردازی راه انداخته است. قبل‌تر این رسانه‌ها راست و دروغ را چنان به هم می‌آمیختند که تمیز این دو هم از سخت می‌شد اما اکنون شناخت سره از ناسره چندان دشوار نیست، مسئله فقط «زمان» است. او دروغش را می‌گوید و رد می‌شود. اما جریانی که می‌خواهد روایت درستی از ماجرا نشان دهد باید کمی دقیق شود و لایه‌های مختلف ماجرا را نشان دهد.