نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در روند بازدید از شرکت قند نقش جهان گفت: مشکلات امروز شرکت قند نقش جهان، حاصل مدیریت ضعیف در سالهای اخیر است.

به گزارش مبارکه نا؛دکتر صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در روند بازدید از صنایع شهرستان و تأکیدات رهبر انقلاب برای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، از شرکت قند نقش جهان بازدید و با مسولان شرکت در خصوص مسائل و مشکلات این صنعت گفت‌وگو کرد.

دکتر صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در روند بازدید از صنایع شهرستان و تأکیدات رهبر انقلاب برای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید، امروز از شرکت قند نقش جهان بازدید و با مسولان شرکت در خصوص مسائل و مشکلات این صنعت گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: این کارخانه را برای با دوم می بینیم و اننظار ما این بود که وضعیت این شرکت باید بهتر از شرایط موجود باشد و همچنین این صنعت که در ۵۵ سال گذشته  فراز و نشیب هایی را دیده است امروز باید پویا و شاداب تر باشد.

دکتر صالحی با بیان اینکه مسیر ورود و خروج کارخانه و تردد زیاد کامیون ها در شأن این صنعت نیست، اظهار کرد: شرکت قند نقش جهان دورانی در اوج فعالیت بود اما امروز با توجه به مدیریت ضعیف در سالهای اخیر با مشکلاتی مواجهه شده است.

وی افزود: کارشناسان اقتصادی ۷۰ درصد مشکلات حاضر کشور را حاصل سو مدیریت اعلام می کنند که ما این نکته را در این شرکت مشاهده کردیم که البته این مشکلات با همت، دلسوزی، رسیدگی و نظارت حل شدنی است.

نماینده مردم مبارکه تصریح کرد: شرکت یک واحد زنده است و باید به آن جدی رسیدگی کرد اما با این بازدید فرسودگی تجهیزات و امکانات را مشاهده کردیم در صورتی که قانون اقتصاد است که بخشی از سود سالیانه شرکت باید در بحث بهسازی  و توسعه اخصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: درخصوص مشکلات مالی سال ۹۷ این مجموعه ، کسی قبول نمی کند که یک نفر در این جریان مداخله کرده باشد و زمانی که چنین پرونده سنگینی در کارخانه تشکیل می شود قطعا رانت وجود داشته است که به راحتی منابع این کارخانه شده است.

دکتر صالحی با بیان اینکه کاهش تولید شرکت قند نقش جهان، به یک سوم ظرفیت تولید باعث می شود که  صنعت به بازار و مردم آسیب برساند، خاطرنشان کرد: اگر کارخانه با تمام ظرفیت کار کند هزینه کارگر و هزینه های جاری تأمین می شود و درآمد حاصل، پاسخگوی نیازهای شما نیز خواهد بود.

نماینده مبارکه با توضیح اینکه طبق تأکیدات رهبر انقلاب، حمایت از تولید یکی از اصلی ترین وظایف ما است، تأکید کرد: این صنعت به مجموعه مدیریتی فعال‌تر نیازمند است و بدنه مدیریتی باید تلاش بیشتر کند و چرخه محصول از تولید تا مصرف نیازمند نظارت جدی است.

وی ادامه داد: بخشی از حمایت از شرکت قند نقش جهان سرمایه گذاری در بذر است و باید شما از کشاورزان حمایت کنید، به طور مثال امروز طرح ملی بذر خود کفایی در دانشگاه مجلسی وجود دارد که باید با همکاری صنایع از این طرح پشتیبانی کنیم و علاوه بر اینکه بخشی از مشکلات شما حل می شود، سرمایه گذاری برای آینده کشور در زمینه کشاورزی نیز خواهد بود.

دکتر صالحی با اشاره به وسعت بالای این کارخانه گفت : از مباحث دیگر این شرکت، زمین های این کارخانه است که متاسفانه امروز بدون برنامه به بافت متروکه تبدیل شده است.

وی بیان کرد: وظیفه کل مسئولان طبق تأکیدات رهبر انقلاب در زمینه پشتبانی از تولید، ارائه تسهیلات بانکی و مواد اولیه است که برای تولید به شما کمک کنند و  این کمک ها در کنار مدیریت مناسب و خوب اثر گذار است.

نماینده مبارکه گفت: دولت عزم خود را برای رفع مشکلات موجود جذم کرده است و همچنین مجلس و قوه قضاییه در این زمینه حمایت های لازم را انجام می دهند و همچنین باید برای رفع مشکلات در صنایع، نظارت ها بیشتر و بهتر اعمال شود.

لازم به ذکر است که در این جلسه مدیرعامل و معاونین شرکت قند نقش جهان مشکلات و مسائل این صنعت را مطرح کردند، یکی از موارد مطرح شده، مشکل انشعاب آب این صنعت بود که با پیگیری دکتر صالحی، ارائه انشعاب آب این مجموعه با جدیت بیشتر پیگیری شد.