نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: در حال حاضر تولید نیز در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است پس محیط زیست باید راهکارهای کاهش آلایندگی را از طریق آموزش و کمک به صنایع ارائه دهند.

به گزارش مبارکه نا؛پروین صالحی با اشاره به آلودگی کلانشهرها و شهرهای صنعتی اظهار داشت: آلودگی کلانشهرها و شهرهای صنعتی از مسائل دیرینه در کشور ما به شمار می‌رود و در این راستا لازم است که از هر راهی نسبت به کاهش آلودگی هوا و آلاینده‌ها اقدام کرد.

وی با بیان راهکارهای لازم در جهت کاهش آلایندگی‌ها ادامه داد: در این راستا لازم است از طریق اصلاح سوخت صنایع، ایجاد کمربندهای سبز در اطراف صنایع و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های جدیدی که آلایندگی‌ها را به حداقل برساند، استفاده کرد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است که مجلس محیط زیست را در جهت انجام رسالت‌های لازم در این زمینه برخط کند، این در حالی است که در حال حاضر تولید نیز در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است و محیط زیست باید راهکارهای کاهش آلایندگی را از طریق آموزش و کمک به صنایع ارائه دهند.

وی پیرامون رویکرد مجلس در این زمینه تصریح کرد: در سال گذشته بحث‌هایی پیرامون تعلق گرفتن سهمی از عوارض آلایندگی به محیط‌زیست بود که این طرح سال گذشته در مجلس تصویب نشد، در حال حاضر مبلغ عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد و شهرداری‌ها موظفند که این مبلغ را صرف فضای سبز و رفع مسائل محیط زیست شهرها کنند.