نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: با کوتاه کردن دست دلالان و قاچاقچیان دارو به‌ویژه فروشندگان داروهای سقط جنین یکی از درخواست های نمایندگان بود و در مورد مباحث و نگرانی‌هایی که در حوزه سقط جنین غیرقانونی و داروهای آن وجود دارد از قوه قضائیه درخواست کردیم که برخوردهای قاطعی را با افرادی که نسبت به پخش و توزیع این داروها اقدام می‌کنند داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا؛ نشست تخصصی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

دکتر صالحی، عضو کمیسیون درمان و بهداشت مجلس در خصوص این جلسه گفت: نمایندگان مسائل و مشکلات حوزه پزشکی قانونی را هم مطرح کردند و بر این باور بودند احکامی که برای برخی جرائم پزشکی در نظر گرفته می‌شود با جرائم همخوانی ندارد و باید روی چنین مواردی بازبینی تخصصی صورت پذیرد که البته برخی از بازبینی‌ها به مجلس و برخی به قوه قضائیه بازمی گردد و مقرر شد در صورت لزوم با ارائه لایحه‌ای توسط قوه قضائیه یا تدوین طرحی در مجلس این مهم محقق شود.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس دستگاه قضا گفت: با کوتاه کردن دست دلالان و قاچاقچیان دارو به‌ویژه فروشندگان داروهای سقط جنین یکی از درخواست های نمایندگان بود و در مورد مباحث و نگرانی‌هایی که در حوزه سقط جنین غیرقانونی و داروهای آن وجود دارد از قوه قضائیه درخواست کردیم که برخوردهای قاطعی را با افرادی که نسبت به پخش و توزیع این داروها اقدام می‌کنند داشته باشد.

وی افزود: نمایندگان در این نشست تأکید داشتند که اصل سوم قانون اساسی و بحث‌های عدالت‌خواهی و عدالت محوری با دقت رعایت شود و دستگاه قضا هدایت‌کننده اصلی حرکت جامعه حول این مدار عدالت باشد.

دکتر صالحی اضافه کرد: نمایندگان نسبت به حقوق اندک پزشکان و کارمندان پزشکی قانونی و قوه قضائیه انتقاد کردند و تأکید داشتند که سختی کار قضات در مناطق مرزی باید لحاظ و از افراد بومی در این مناطق استفاده شود زیرا به دلیل آشنایی با فرهنگ این مناطق می‌توانند اقامت طولانی‌تری را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس دستگاه قضا هم در این دیدار تأکید داشتند همانطور که بحث سلامت جسم و روح مهم است و باید از بروز بیماری‌ها پیشگیری کنیم رویکرد ما هم در قوه قضائیه پیشگیری از جرم و جنایت است و برای اینکه مقوله پیشگیری به‌درستی محقق شود باید قوانین و مقررات کمک کننده باشد و نهایت اهتمام خود را در این رابطه به کار خواهیم برد.

عضو کمیسیون درمان و بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رئیس قوه قضاییه بیان کردند که در کنار رفع مشکلات جامعه پزشکی باید به رفع مشکلات مردم با پزشکان و هزینه‌های درمان و بیمه‌ها هم باید توجه داشت و برخی قوانین مانند مقررات مربوط به جزای نقدی در برخورد با تخلفات و تعارض منافع در حوزه پزشکی صد در صد بازدارنده نیست و باید متناسب با شرایط و تورم به‌روزرسانی شود.

وی گفت: رئیس قوه قضاییه تأکید داشت حتی اگر قوانین و مجازات سخت‌تری برای سقط جنین هم تعیین شود و تنها با روش‌های قضایی با این موضوع برخورد گردد اما از فرهنگ‌سازی غفلت شود، اقدامات قضایی کم‌اثر خواهد بود.

در انتها تشکیل کارگروه مشترک دستگاه قضا و کمیسیون بهداشت برای بررسی و حل گام‌به‌گام مشکلات حوزه پزشکی از جمله مباحثی بود که در این نشست مورد تأکید قرار گرفت.