همزمان با دهه کرامت، حرکت نمادین کاروان اهدای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مبارکه انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،ظهر سه شنبه (۲۵ خردادماه) و به مناسبت دهه کرامت، مراسم اهداء ۱۷ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مبارکه با مساعدت شرکت فولاد مبارکه با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه مبارکه، هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)، پروین صالحی، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، اصغر هدایت، فرماندار شهرستان ، محسن عزیزخانی، جانشین سپاه و مقاومت بسیج شهرستان مبارکه و برخی دیگر از مسئولان این شهرستان در سالن اجتماعات اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مبارکه برگزار شد.

مهدی علیزاده، رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان مبارکه، ضمن تبریک دهه کرامت و خیرمقدم به حضار اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه از بدو تاسیس تاکنون بیشترین همکاری را با کمیته امداد امام خمینی(ره) داشته است. این شرکت در پیشبرد سه طرح امدادرسانی به مددجویان اقدامات ارزشمند و موثری انجام داده است.

وی افزود: بالغ بر دو هزار و ۶۶۱ پرسنل شرکت فولاد مبارکه ماهیانه با هزینه ۱۷۰ میلیون تومان از فرزندان معنوی کمیته امداد امام خمینی(ره) حمایت می کنند و بالغ بر ۶۰ میلیون تومان به ایتام و محسنین سایر شهرستانها و استانها توسط کارکنان شرکت فولاد مبارکه یاری رسانی می شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان مبارکه تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه روزانه وعده های غذای گرم را بین مددجویان کمیته امداد شهرستان مبارکه توزیع می کند. از سوی دیگر با ذبح ۱۵ راس گوسفند این نذورات در ۱۷ شهرستان استان اصفهان توزیع می شود.

وی اضافه کرد: همزمان با دهه کرامت، شرکت فولادمبارکه با همراهی ناحیه بسیج شهرستان مبارکه، ۱۷ سری جهیزیه به ارزش ۵ میلیارد ریال و با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به صورت نمادین به ۳ نوعروس در این مراسم اهداء می شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ نوعروس مددجو در شهرستان مبارکه نیازمند دریافت جهیزیه هستند، گفت: مساعدت همیشگی شرکت فولاد مبارکه باعث شد تا جهیزیه ۱۷ نوعروس تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تامین شود و از خیران و سایر صنایع درخواست داریم در راستای مسئولیت های اجتماعی اقدام کنند.

در همین مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی، امام جمعه مبارکه، با تاکید بر اهمیت نیکوکاری و اقدامات حسنه با استناد به آیات قران اظهار کرد: در قران کریم آمده است که ابرار از جام بهشتی می نوشند که منظور اهل بیت و ائمه اطهار است و هرکس که مسیر نیکوکاری را در پیش بگیرد شامل این فضیلت الهی می شود.

وی افزود: احسان و اقدامات خیرانه از افتخارات اهل بیت است و خیران از این خوان الهی مستفیض می شوند. مراسم امروز که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) با مساعدت شرکت معظم فولادمبارکه برگزار شده است اقدامی ارزشمند است چراکه ازدواج یکی از مستحبات بسیار موکد اسلام است و احادیث بسیاری در رابطه با ترغیب و تشویق ازدواج صادر شده است.

امام جمعه شهرستان مبارکه از اقدامات و حمایت شرکت فولاد مبارکه در راستای مسئولیت اجتماعی تشکر ویژه ای کرد و گفت: کشور در معرض تهدید پیری جمعیت قرار دارد و در راستای امنیت ملی این حمایت شرکت فولاد مبارکه درخور تحسین است.

پروین صالحی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی هم مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه قدردانی کرد و گفت: اقدامات خیرانه می تواند در قالب کمک هایی که در ظاهر ناچیز تلقی می شود هم تجلی یابد و نیت افراد در این مسیر ارزشمند است.

وی با تاکید بر اقداماتی نظیر اشتغال مولد و موثر توسط کمیته امداد امام (ره) به مددجویان تصریح کرد: امیدواریم با اشتغال زایی پایدار و حفظ کرامت انسانی چرخه اقتصادی کشور بگردد و شادی امروز با جشن روز انتخابات مضاعف شود.

در ادامه این مراسم، هادی نباتی نژاد، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن تبریک هفته کرامت و تشکر از کمیته امداد شهرستان مبارکه در سهیم شدن اقدام خیر این شرکت اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه از بدوتاسیس تاکنون همواره در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی و امیدآفرینی در کشور گام برداشته است.

وی افزود: متاسفانه عده ای برآن هستند تا برخلاف تاکیدات و منویات رهبری با تخریب دستاوردها و پناه آوردن به حواشی در قالب تیزر و کلیپ و هیاهوی رسانه ای دستاوردهای بزرگترین واحد صنعتی کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

نباتی نژاد با استناد به فرمایشات رهبری که از جهش تولید در فولاد یاد کردند، گفت: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی اعم از دریافت مجوز واکسن ایرانی کرونا و رکورد در تولید برجسته نمی شود؛ این درحالی است که اگر دیگر کشورها به این موفقیت ها دست می یافتند با موج رسانه ای در جامعه تبیین می شد.

وی افزود: برخی با سیاه نمایی، به کاهش امید و خودباوری دامن می زنند اما ما در شرکت فولاد مبارکه سعی کردیم با این نگاه مقابله کنیم و اجازه نخواهیم داد افرادی دستاوردهای ملی و اعظم شرکت فولاد مبارکه را ماحصل تلاش کارگران و پرسنل این شرکت است را دست مایه حواشی و نیات پلید خود کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر مولفه هایی نظیر امیدآفرینی و ایفای مسئولیت اجتماعی در شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: با شیوع کرونا، این شرکت در قالب کمک های مومنانه به یاری جامعه شتافت و امیدواریم عده قلیلی که درصدد تخریب دستاوردهای این شرکت هستند مستند صحبت کنند.

وی هرگونه توهین و نیت سوء به موفقیت های شرکت فولاد مبارکه را نکوهش کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد حواشی، ما را از مسیر تلاش برای تحقق شعار سال و منویات رهبری دور کند و از تمام مسئولان که ما را مورد حمایت قرار می دهند تشکر می کنیم. ۲۸ خردادماه، صندوق رای در شرکت فولاد مبارکه دایر شده است تا پرسنل تلاشگر این شرکت با مشارکت پرشور خود، روز تاریخی را رقم زنند.

کریم زارع، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هم به عنوان آخرین سخنران این مراسم از اقدامات شرکت فولاد مبارکه در مسیر مسئولیت های اجتماعی تشکر و قدردانی کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است که هرکجا همدلی و مشارکت بوده است سرانجام خیری در پی داشته است و امیدواریم این اقدامات خیرانه تداوم داشته باشد.

وی افزود: در راستای توانمند سازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامات بنیادین و ارزشمندی انجام شده است و تاکنون دو هزار و ۵۰۰ کمک هزینه به همیاری خیران ارائه شده است.

زارع گفت: بالغ بر ۲۵۰ مددجو در انتظار دریافت کمک هزینه های جهیزیه هستند تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند که امروز با مساعدت شرکت فولاد مبارکه ۱۷ زوج راهی خانه بخت شدند.

وی اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین واحد صنعتی کشور همواره حامی کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است و تقاضا داریم همانند کمک به مددجویان شهرستان مبارکه همچون تامین تبلت که سرآمد کشور شدیم به اقدامات خیرانه خود در راستای مسئولیت اجتماعی در سطح استان اصفهان ادامه دهد.