جلسه ستاد کرونا شهرستان مبارکه با حضور فرماندار و اعضاء ستاد به صورت ویدئو کنفرانس در فرمانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،مهندس اصغر هدایت در این جلسه با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا به صورت قابل توجهی در حال افزایش است گفت : در طی دوروز گذشته آمار تست های مثبت کرونا بیش از دوبرابر شده و طی دوهفته گذشته ۸ برابر گردیده که آمار بسیار نگران کننده ای است .

رئیس ستاد کرونا شهرستان در ادامه افزود : متاسفانه وضعیت حال حاضر شهرستان به صورت کاملا قرمز و اضطراری است و ظرفیت بیمارستان محمد رسول الله (ص) مبارکه در حال تکمیل شدن است و رسانه های شهرستان با اطلاع رسانی این وضعیت به مردم ، کمک کنند ، تا با همراهی آنها و رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص ماسک زدن این شرایط را تغییر دهیم.

فرماندار مبارکه همچنین گفت : در بررسی ها مشخص شده است که این ویروس به صورت خوشه ای در میان خانواده ها در حال سرایت است و ۷۰ در صد از بیماران بستری شده به صورت خانوادگی هستند، از همشهریان تقاضا داریم که ویروس جهش یافته را به هیچ وجه دست کم نگیرند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ، در هیچ یک از مراسم عزا وعروسی و دورهمی های خانوادگی شرکت نکنند تا خدایی نکرده خود و اطرافیانشان درگیر این بیماری نشوند .

وی در ادامه افزود : از امروز تنها مشاغل گروه یک با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و گروه های ۲ ، ۳ و ۴ تعطیل بوده و هیچ مغازه ای از این گروه ها مجاز به فعالیت نبوده و اصناف شهرستان با نظارت وبازرسی عوامل متخلف را شناسایی واعمال قانون نمایند. همچنین این موضوع از طریق سامانه های مخابراتی و پیامک ، شهرداری ها و بلندگوهای مساجد به مردم اطلاع رسانی نمایند.

مهندس هدایت همچنین تاکید کرد : از امروز تا عادی شدن وضعیت ، برگزاری هرگونه مراسم جشن یا عزاداری ممنوع وآرامستان های شهرستان نیز باید تعطیل شوند و درصورت مشاهده تخطی از این مصوبه و بازبودن آرامستان ها ، مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند .

رئیس ستاد کرونا شهرستان در ادامه از نیروی انتظامی درخواست کرد : اجرای منع تردد شبانه با جدیت هرچه تمام تر انجام واعمال قانون گردد .

وی در ادامه گفت : مسئولان آموزش و پرورش شهرستان نیز با استفاده از ظرفیت برنامه ی شاد ، وضعیت اضطراری حال حاضر شهرستان و توصیه های بهداشتی را به دانش آموزان منتقل کنند تا آنها به عنوان سفیران سلامت در خانواده ها ، به بهبود شرایط موجود کمک کنند.

فرماندار مبارکه با اشاره به ثبت نام داوطلبان عضویت در شورای روستاها گفت : با توجه به شرایط پیش امده ، کلیه ی داوطلبان در روزهای باقیمانده ثبت نام حتی الامکان از اپلیکیشن طراحی شده برای تکمیل روند ثبت نام خود استفاده کنند و از مراجعه حضوری جدا پرهیز نمایند تا شاهد تجمع در بخشداری ها نباشیم.

مهندس هدایت در پایان ضمن تاکید بر در اولویت قرار داشستن سلامت تک تک مردم تاکید کرد : همه مسئولان و دستگاه های شهرستان تا برگشتن به وضعیت عادی در آماده باش کامل به سر میبرند و علاوه بر اجرای تمامی پروتکل های بهداشتی در ادارات خود ، حساسیت و خطر این همه گیری را با استفاده از ظرفیت های دراختیار برای مردم تشریح و به انها انتقال دهند.