رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان مبارکه گفت: 5 نیروی امدادی و عملیاتی در قالب 1 تیم از این شهرستان بامداد پنج شنبه به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه  چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند. مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. خوشبختانه، این حادثه تلفات جانی نداشت ولی دهها مصدوم بر جای گذاشت و به صدها واحد مسکونی خسارت زد.

لطف الله ابوطالبی رئیس جمعیت هلال احمرشهرستان مبارکه اظهارکرد:تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان مبارکه ساعت ۱ بامداد پنجشنبه ،بعد از وقوع زلزله در استان کهگیلویه و بویر احمد(حوالی سی سخت) به همراه شعب منطقه جنوب استان به منطقه زلزله زده اعزام و نسبت به ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری و توزیع چادر و اقلام امدادی اقدام نموده و همچنان در منطقه مشغول امدادرسانی هستند.

 وی افزود: این نیروها با توجه به اعلام سازمان امداد و نجات مبنی بر نیاز نیروهای کارآزموده، زبده و تخصصی در برپایی اردوگاه اسکان اضطراری و توزیع اقلام امدادی، از اصفهان به سی‌سخت کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده‌اند.