مدیر حوزه علمیه امام محمدتقی شهرستان مبارکه:بسیاری از طلبه هایی که در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند همان کسانی بودند که روزی با اشتیاق در حوزه علمیه سربازی امام زمان را میکردند.

حجت الاسلام حمیدرضا عقیلی در گفت و گو با خبرنگارمبارکه نا، اظهار کرد: اگر نعمت ها بیان نشود مصداقی از کفران نعمت است، همچنین یکی از نعمت هایی که در این زمان به مردم کشور ما عطا شده است انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است.لذا ریشه و اصل پایگذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی با رای و انتخاب مستقیم مردم  همراه بوده است،همچنین محوریت ولی فقیه را مردم انتخاب کردند و به جایگاهی رای داده اند که ولی فقیه در راس قرار دارد تا بتواند سیاست های کلی نظام را مدیریت کند.البته دولت، مجلس و قوه قضاییه بازوان اجرایی و محرک نظام هستند که وجود هماهنگی آن دستگاه ها نیز ضرورت بالایی دارد.

مدیر حوزه علمیه امام محمدتقی شهرستان مبارکه گفت:سیاست و دیانت هیچ گاه از یکدیگر جدا نبوده است. ابتدای انقلاب برخی خواستند سیاست را از دین جدا کنند که این اقدام خطر و تهدید بزرگی بشمار می رفت،زیرامکتب اهل بیت به ما آموخته بود، سیاست از دیانت جدایی پذیر نیست.قیام سید الشهدا حرکت و نهضت عظیمی بود که انقلاب اسلامی در سال 57 از آن الگو برداری کرد.لذا نظامات جمهوری اسلامی با مباحث دینی از همان ابتدا آمیخته شد.

وی با اشاره به حوزه روحانیت ودین در شهرستان مبارکه افزود:بعد از انقلاب در دهه ۶۰ حوزه علمیه امام محمدتقی(ع) در حسینیه محله قلعه پایگذاری شد و بسیاری از طلابی که در زمان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند همان کسانی بودند که روزی با اشتیاق در مدرسه علمیه امام محمدتقی(ع) سربازی امام زمان را میکردند.

امروز پس از گذشت سال ها و از برکت وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی حوزه علمیه شهرستان مبارکه توانسته جایگاه مناسبی برای آموزش طلاب دین جهت موثر بودن در جامعه ی اسلامی باشد.همچنین با استفاده از اصول آموزشی و تربیتی توانسته بیش از ۷۰ درصد ائمه جمعه و جماعات شهرستان را تربیت و ساماندهی کند.

وی در پایان گفت: تاثیرکلی حوزه علمیه در شهرستان این است که کارشناسان تربیت یافته، به عنوان عالم دینی در محلات توانسته اند به خوبی تاثیر گذار و نقش آفرین باشند.در حالی که پیش از انقلاب ما تعداد محدوی طلبه در شهرستان  داشتیم که آن تعداد محدود هم باسختی میتواستند تاثیر فرهنگی در جامعه داشته باشند ولی این روان سازی فرهنگی مولود انقلاب در شهرستان مبارکه بوده است. لازم به ذکر است طلابی که دانش آموخته ی مدرسه علمیه امام محمد تقی(ع)بودندامروزه جزء اساتید این حوزه هستند که نشان دهنده ظرفیت علمی بالای طلاب در سطح شهرستان و استقبال مردم متدین و انقلابی از مبلغین دین می باشد.