فرماندار شهرستان مبارکه:دهه فجر فرصت مناسبی جهت بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف است،هرچه از زمان پیروزی انقلاب فاصله میگیریم اهمیت پرداختن به این موضوع و تبیین پیشرفت های نظام و انقلاب بیش از پیش میشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،اصغر هدایت فرماندار شهرستان مبارکه با بیان گوشه ای از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف گفت: امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی با عناوینی چون معجزه قرن و انفجار نور یاد کرده اند و به درستی این کلمات گواهی برای توصیف عظمت و بزرگی انقلاب است.
وی افزود:دهه فجر فرصت مناسبی جهت بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف است،هرچه از زمان پیروزی انقلاب فاصله میگیریم اهمیت پرداختن به این موضوع و تبیین پیشرفت های نظام و انقلاب بیش از پیش میشود. ما باید به نسل جدید موفقیت ها و پیشرفت هایی که در عرصه های مختلف داشته ایم،همچنین نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات بنیادین در منطقه،جهان اسلام و… را یادآوری کنیم.
فرماندار شهرستان مبارکه تصریح کرد:در جنگ نرم یکی از اهداف دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، ایجاد روحیه ناامیدی و عدم خود باوری در جامعه است. و متاسفانه نظام تبلیغاتی کشور نتوانسته به طور صحیح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را به افکار عمومی منعکس کند.

وی گفت:اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست.لذا بازخوانی و بیان دستاورد ها موجب افزایش نشاط اجتماعی و امید به زندگی است.

وی در پایان گفت: کشور ایران در حوزهای مختلف پیشرفت های شاخص و چشمگیری داشته است که بیان همه موارد در کلام نمیگنجد لذا به طور کلی برخی از این پیشرفت هارا بازخوانی میکنیم.

  • 57 برابر شدن صادرات غيرنفتي، افزايش صادرات غير نفتي از 543ميليون دلار در سال 1357به 31ميليارد دلار در سال 1395
  • 6 برابر شدن راه‌هاي کشور، افزايش راه‌هاي اصلي و فرعي کشور از 36 هزار کيلومتر به بيش از 210 هزار کيلومتر در سال 1394
  • 2 برابر شدن ميزان راه‌آهن کشور، افزايش ميزان راه‌آهن کشور از 6 / 4 هزار کيلومتر به نزديک 10هزارکيلومتر
  • 15 برابر شدن توليد محصولات فولادي، و توليد 1 ميليون تن محصولات فولادي در سال 1357 به 7/ 15 ميليون تن در سال 1394
  • 30برابر شدن توليد محصولات پتروشيمي، افزايش توليد محصولات پتروشيمي از 6/ 1 ميليون تن در سال 1357 به 1 /48 ميليون تن در سال 1394
  • 24 برابر شدن تعداد دانشجويان، افزايش تعداد دانشجويان از 176هزار نفر در سال 1357 به 3/ 4 ميليون در سال تحصيلي 1395
  • رتبه جهاني توليد علم ايران طي سالهاي 1996 تا 2015 از 53 ام به 16 ام در جهان ارتقاء يافته است. رتبه جهاني توليد علم ايران در رشته انرژي اتمي از 83 به 11 ام ارتقاء يافته است.( افزايش تعداد مقالات از 1 به 418)
  • توسعه صنایع مخابراتی و ساخت انواع بی سیم و تقویت و توسعه صنایع اپتیک و ساخت انواع دوربین های معمولی و دید در شب و صدور برخی از این محصولات به ۳۲ کشور جهان