هیچ چیزی گرانبها تر از عمر نیست. برای ثانیه ثانیه عمرتان برنامه ریزی کنید. سردار قاسم سلیمانی از لحظه لحظه عمر خود به بهترین نحو استفاده می‌نمودند. از کوچکترین زمان برای انس با قرآن بهره می‌بردند. هنگام رفتن از یک شهر به شهر دیگر به تدبر در قرآن و حفظ کلام الهی می پرداختند . سردار سلیمانی اوقات فراغت بیشتری داشتند یا شما؟

پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا| اقبال واحدی مجری باسابقه تلویزیون تصریح کرد: ما به معاد اعتقاد داریم و آنجا حتماً باید پاسخگو باشیم که چقدر برنامه‌هایمان برای مخاطب سودمند بوده است.
در قرآن از هر آنچه که موجب اتلاف وقت می‌شود به عنوان لغو، باطل، افراط و به طور کلّی بیهوده گرایی و پوچی بیان شده است، چرا که موجب نابودی عالی‌ترین سرمایه هرفرد یعنی ثانیه های عمر می‌شود، خداوند در تعریف انسان با ایمان در سوره مومنون آیه ۳ می‌فرماید: و الّذین هم عن اللّغو معرضون؛ مؤمنان از کارهای بیهوده روی گردان هستند.
عمر موهبتی است که برای هرانسانی قابل تمدید نیست. هر فرد در طول شبانه‌روز بیشتر لحظه‌های عمر خود را در این زمانه، برای دیدن برنامه های تلویزیون، رصد فضای مجازی طی می‌کند که در بیشتر موارد به بیهودگی سپری می‌شود.
از کار خود تعجب نمی کنید؟
اگر بخواهید یک پنجاه‌هزار تومانی را برای خرید یک وسیله به فروشنده بدهید، توجه می‌کنید که آیا این جنس پنجاه‌هزار تومان ارزش دارد یا نه، اینجاست که موجب تعجب و حیرت قرار می‌گیرد، هنگامی که دو ساعت از وقت گرانبهای خود را در فضای مجازی تلف می کنید، اما از خود نمیپرسید این مقدار زمان صرف شده برای گشتن در این فضا مفید واقع شده یا نه؟
دو ساعت از عمر خیلی ارزش دارد. به یک نفر گفتند عزرائیل برای گرفتن جان شما آمده‌است.او به عزرائیل گفت: من سه گنج دارم یکی را به شما می دهم تا یک دقیقه به من مهلت دهید.
– نمی‌شود.
– دو تا از گنج ها را به تو میدهم.
– نمی‌شود.
– هر سه را میدهم.
– امکان ندارد.
– میدانستم چون اذا جاء اجلهم لا یستاخرون ساعه و لا یستقدمون
– پس چرا پرسیدی.
– میخواستم دیگران نیز بدانند، این‌که ارزش یک دقیقه از عمرشان از سه گنج گرانبها نیز بالاتر است.
متاسفانه دو، سه و یا چهار ساعت از وقت با ارزشمان را به تماشای فیلم‌ها، گردش در فضای مجازی، چت و … سپری می‌کنیم که هیچ فایده‌ای برای دنیا و آخرتمان ندارد.
چه خسران مبینی دامن‌گیر این زمانه شده که متوجه هدر رفت عمر خود نیستیم.
هیچ چیزی گرانبها تر از عمر نیست. برای ثانیه ثانیه عمرتان برنامه ریزی کنید.
سردار قاسم سلیمانی مصداق آیه ۳ سوره مومنون هستند. ایشان از لحظه لحظه عمر خود به بهترین نحو استفاده می‌نمودند. از کوچکترین زمان برای انس با قرآن بهره می‌بردند. هنگام رفتن از یک شهر به شهر دیگر به تدبر در قرآن و حفظ کلام الهی می پرداختند.
سردار سلیمانی اوقات فراغت بیشتری داشتند یا شما؟
مطمئنا، شما.
سردار شخصیتی است، که تشییع بی­‌نظیر پیکر او آن موج بهت­‌آور و خیره کننده را در جهان ایجاد نمود. ابومهدی المهندس همرزم سردار، در همه صحنه‌ها یار و یاور ایشان بود. با اینکه فرمانده بود، خود را سرباز حاج قاسم می‌دانست. حال اگر شما نیز سردار را به عنوان فرمانده خود و خانواده قبول دارید، در اولین سالگرد ایشان ، به خود قول دهید لحظه لحظه عمر خود را غنیمت شمرده، و برای زمان خود ارزش قائل شوید. از اوقات فراغت خود، در جهت فراگیری و انس با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی بهره ببرید.

سمیه نوری