فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه :یکی از برکات ویروس کرونا تقویت ابعاد معنوی کمک،نوع دوستی وهمدلی در بین مردم ایران بودکه اوج ایثار و خودگذشتگی مردم در "رزمایش کمک مومنانه" خود را نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه سرهنگ پاسدار علی اصغر عطایی در جمع فرماندهان خواهر پایگاه های بسیج از زحمات بسیجیان تقدیر و تشکرکرد و گفت: درراستای اجرای ماموریت های بسیج برنامه ریزی و تلاش های بسیاری انجام میشود،همچنین یکی از حوادث سختی که نزدیک به۶ ماه است جوامع بشری را درگیرکرده ویروس منحوس کرونا است که خسارات مالی و تلفات جانی زیادی نیز به جاگذاشته است.
لذا تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری در راستای راه اندازی و اجرای رزمایش کمک مومنانه بامشارکت و همکاری بسیجیان خواهر و برادر در عرصه های کمک به کادر درمان،ضدعفونی معابر،تهیه توزیع ماسک ودیگر اقداماتی که حتی درعید نوروز پیگیری و اجرا شد قابل توجه است.
عطایی اذعان کرد:فلسفه بسیج خدمت صادقانه به مردم است از این رو، وجه تمایز نظام اسلامی ایران بانظام سلطه و کفر در این است که در ماه های گذشته بسیجیان ارائه خدمات به خانواده های آسیب دیده را در الویت قرار دادند ولی در کشورهای غربی دزدی و چپاول گری پیگیری و دنبال می شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه افزود:یکی از برکات ویروس کرونا تقویت ابعاد معنوی کمک،نوع دوستی وهمدلی در بین مردم ایران بود،که اوج ایثار و خودگذشتگی مردم در رزمایش کمک مومنانه خود را نشان داد.
وی گفت:در مرحله ی اول اجرای رزمایش کمک مومنانه۵هزار خانواده نیازمند در شهرستان مبارکه به همت پایگاه های بسیج شناسایی شدکه نزدیک به ۸میلیارد تومان در راستای تهیه بسته های معیشتی،حمایتی و بهداشتی درمانی،ارائه تسهیلات قرض الحسنه و بانکی توانستیم پوشش حمایتی داشته باشیم.
مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه همزمان باعید سعید قربان آغازشده وانتظار داریم همچون مرحله ی قبل شاهد تلاش ها و مساعدت های پایگاه های بسیج خواهر و برادر در راستای جمع آوری کمک های مردمی،برای کمک به نیازمندان باشیم.
عطایی عنوان کرد:معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه در حال حاظر یک بانک اطلاعاتی از نیازمندانی که تحت حمایت بهزیستی،کمیته امداد و دیگر نهاد ها و سازمان های حمایتی نیستند تهیه کرده است.
همچنین مقام معظم رهبری تاکید زیادی داشتند که در مرحله اول اقدامات زیادی در راستای توزیع کمک های مومنانه صورت گرفت اما عده ای از قلم افتادند وتاکیدبراین است،تابرنامه ریزی های دقیقی صورت بگیرد که در این مرحله همه نیازمندان و آسیب دیدگان بسته های حمایتی دریافت کنند.
وی در پایان افزود:لذا پایگاه های بسیج باید در جهت شناسایی این افراد دقت و توجه ویژه ای داشته باشند و این کار نوعی خدمت است زیرا مصداق عینی انقلابی گری رزمایش کمک مومنانه است.