به گزارش مبارکه نا،جلسه هماهنگی آماده سازی نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان مبارکه برگزارشد. در این جلسه که با حضورفرماندار و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان برگزار شد؛ هماهنگی های لازم برای تعیین مکان و تهیه دستورالعمل های بهداشتی و حفاظتی نقاهتگاه صورت گرفت. حمید عصارزادگان فرماندار شهرستان در این جلسه ضمن […]

به گزارش مبارکه نا،جلسه هماهنگی آماده سازی نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان مبارکه برگزارشد.
در این جلسه که با حضورفرماندار و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان برگزار شد؛ هماهنگی های لازم برای تعیین مکان و تهیه دستورالعمل های بهداشتی و حفاظتی نقاهتگاه صورت گرفت.
حمید عصارزادگان فرماندار شهرستان در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های همه مسئولان شهرستان بویژه پرسنل شبکه بهداشت و کادر درمان و بیمارستان محمد رسول الله (ص)گفت:این نیروهای خدوم مدافعان خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و جامعه قدردان رشادت‌های آنها بوده و هست.
فرماندار مبارکه به فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظه العالی)در خصوص مباحث کرونا اشاره کرد و ،حفظ قشر جوان، قوت و قدرت در بهداشت و درمان ،قدرت و قوت در فضای مجازی و جهش تولید را از ابزارهای موفقیت برشمرد و خواستار توجه مردم به دستورات مسئولان بهداشتی شد.
وی گفت : با توجه به تحریم ها و شرایط خاص کشور، برخی از اقلام بهداشتی در کشور با کمبود مواجه است که همکاری و همراهی مردم و کلیه دستگاه‌های اجرایی جهت عبور از بحران ویروس کورونا را ایجاب می‌کند.
رئیس ستاد شهرستانی کرونا با اشاره به اینکه پیشگیری مناسب تر ، منطقی تر و کم هزینه تر از درمان است بر همکاری تمامی ادارات، دستگاه ها ، نهادها دولتی و غیر دولتی، مجمع خیرین سلامت و ائمه جماعات ، هیئت امنای مساجد و هیئات مذهبی و سمن ها و دیگر گروه های اجتماعی فعال و همچنین گروه های مجازی برای کمک به حفظ آرامش و پیشگیری مناسب و عبور از موج ویروس کرونا در شهرستان مبارکه تاکید نمود.
وی هدف از تعیین نقاهتگاه را جلوگیری وپیشگیری از انتقال و شیوع بیماری کرونا بیان کرد و اضافه کرد: ممکن است در برخی از خانواده های بهبودیافتگان افرادی باشد که زمینه دریافت این ویروس را داشته باشند که لازم است برای حفظ جان آنها افراد بهبود یافته در بیمارستان که مدتی را در نقاهتگاه تحت مراقبت باشند و سپس به آغوش خانواده برگردند.
فرماندار شهرستان تاکید کرد: برای انتخاب محل نقاهتگاه‌ رعایت دو نکته؛ دارا بودن امکانات خدمتی بالقوه اقامتی و همچنین حضور سفیران سلامت لازم است و از این رو انتخاب فضاهایی که از نظر فیزیکی و تأسیساتی شرایط مناسبی داشته باشند بسیار مهم است .
وی اضافه کرد: به همین منظور ورزشگاه الزهرای صفائیه با توجه به نزدیکی به بیمارستان را برای نقاهتگاه بیماران بهبودیافته درنظر گرفتیم و لازم است اداره ورزش وجوانان با همکاری هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و با نظارت فرمانداری تجهیزات و امکانات مورد نیاز فراهمودر اختیار بیمارستان قرار گیرد.
عصارزادگان بر تشدید طرح غربالگری در مبادی ورودی های شهرستان نیز تاکید کرد وگفت: نیروهای مستقر در ورودی های شهرستان باید طرح غربالگری را تشدید و از ورود افراد مشکوک به شهرستان جلوگیری نمایند.