به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، سرهنگ پاسدار محمد علی عطایی فرمانده سپاه ناحیه مبارکه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت  : یکی از حوادث بسیار عظیم تاریخ انقلاب اسلامی ایران ، حوادث دوران دفاع مقدس و دورانی که اوج حماسه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،

سرهنگ پاسدار محمد علی عطایی فرمانده سپاه ناحیه مبارکه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت  : یکی از حوادث بسیار عظیم تاریخ انقلاب اسلامی ایران ، حوادث دوران دفاع مقدس و دورانی که اوج حماسه و اقتدار و عظمت جوانان و ملت شریف ایران اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد و این دوران هشت ساله اگرچه خسارات جانی و مالی زیادی داشت و بسیاری از سرمایه های مادی و معنوی و جوانان عزیز ، شجاع و ولایت مدار در راه اسلام تقدیم کردیم اما جنگ تحمیلی و دفاع مقدس سرمایه ای شد برای تقویت نظام جمهوری اسلامی و آینده نظام اسلامی ایران .

وی ادامه داد از جمله دستاورد هایی که می توان به دوران بعد از دفاع مقدس اشاره کرد خودباوری و پیدا کردن جایگاه هویتی جوانان این مرز و بوم و ظهور خلاقیت ها و ابتکارات و به کارگیری این استعداد ها در عرصه های مختلف که نتیجه آن پیشرفت کشور در عرصه های مختلف می باشد .

عطایی افزود اگر ما در عرصه دفاعی . توان مندی موشکی ، فناوری هسته ای ، علمی و پژوهشی ، تکنولوژی ، پزشکی ، دارویی و سایر عرصه ها امروز در نظام بین الملل و نظام منطقه ای حائز رتبه هستیم برگرفته از این تفکر یعنی تفکر بسیجی ما میتوانیم ، و فرمایش حضرت امام (ره) است که فرمودند ما می توانیم و جوانان این مرز و بوم توانستند با تمسک به این صحبت حضرت امام (ره) قله های دانش را یکی پس از دیگری فتح کنند و امروز ما توانستیم در عرصه های مختلف این دانش را بومی سازی کنیم و در تولید انواع مختلف دانش و عرصه های مختلف بتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم .

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه ادامه داد یکی دیگر از ثمرات دوران دفاع مقدس اثبات حقانیت اسلام و مقاومت و این موضوع که همیشه مقاومت و ایستادگی و پافشاری بر خواسته های به حق باعث پیشرفت کشور و عقب ماندن دشمن از اهداف خودش می شود .

وی ادامه داد شکسته شدن ابهت و عظمت پوشالی دو ابر قدرت جهانی یعنی بلوک غرب به سرکردگی آمریکای جنایت کار و بلوک شرق به سرکردگی اتحاد جماهیر شوروی از دیگر و دستاورد های دفاع مقدس است .

از دیگر ثمرات دفاع مقدس  احیاء فرهنگ و مدیریت جهادی و عاشورایی و درخشش استعداد های جوانان است که جوانان ما با دستان خالی مقابل تمام دنیای کفر ایستادگی کردند و توانستند مقاومت را به معنای کلمه تعریف کنند .

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه افزود فعال شدن گروه های جهادی و ارائه خدمات به مناطق محروم و دور افتاده در قالب گروه های جهادی دانشجویی و… از دیگر ثمرات دفاع مقدس می باشد .

بحث فعال شدن گروه های جهادی از زمان دفاع مقدس شروع شد و امروز ثمرات و برکات این گروه ها را در مناطق دورافتاده ، کم برخوردار ، فقیر و آسیب پذیر مشاهده می کنیم و فعال شدن این گروه ها در حوادث غیر مترقبه اخیر چه زلزله غرب کشور و سیل سال جاری و ارائه خدمات مختلف به مردم سیل زده در چهار استان درگیر سیل و زلزله بوده است .

عطایی تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را از ثمرات دفاع مقدس دانست و افزود خیلی ها به تصور این که جنگ تمام شده ، تاریخ مصرف بسیج و سپاه هم تمام شده است و لذا تلاش داشتند که سپاه را از عرصه های مختلف خارج کنند ولی با دستور مقام معظم رهبری سپاه به فعالیت های اقتصادی و عمرانی ورود کرد .

از اخرین دستاوردهای قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی در منطقه غرب آسیا است که امروز بحث خودکفایی بنزین را برای کشور ایجاد کرده و به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های اقتصادی کشور مطرح است .

فرمانده سپاه ناحیه مبارکه گفت از دیگر دستاورد های دفاع مقدس صدور افکار انقلابی حضرت امام (ره) و دستاورد های انقلاب در قالب محور مقاومت به کشور ها  و ملل اسلامی است که امروزه ما شاهد اوج اقتدار محور مقاومت در منطقه غرب آسیا هستیم . با الگو برداری از دفاع مقدس کشور های اسلامی منطقه توانستند با اهداف شوم نظام سلطه در منطقه در ستیز باشند و این پافشاری بر خواسته های به حق و مقابله با اهداف شوم استکبار امروز اثر بخش بوده و ما شاهد از بین رفتن داعش در کشور های سوریه و عراق هستیم .

با پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشیع در منطقه غرب آسیا و در نظام بین الملل جان تازه ای گرفت و امروز اموزه های تشیع و آموزه هاس اسلام ناب با سرعتی برق آسا به سایر کشور ها رسیده است .