به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، باسمه‌تعالی مجلس شورای اسلامی یکی از زیباترین جلوه‌های مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است . مقام معظم رهبری « مدظله‌العالی » هرساله دهم آذرماه، هم‌زمان با سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس به نام روز مجلس نام‌گذاری شده است. نهادی که با برآمدن از دل ملت به نماد مسلم […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،

باسمه‌تعالی

مجلس شورای اسلامی یکی از زیباترین جلوه‌های مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است .

مقام معظم رهبری « مدظله‌العالی »

هرساله دهم آذرماه، هم‌زمان با سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس به نام روز مجلس نام‌گذاری شده است. نهادی که با برآمدن از دل ملت به نماد مسلم و بی‌بدیل مردم‌سالاری دینی در جامعه اسلامی بدل گشته است. نمادی که در طول بیش از یک قرن فعالیت خود بنا به فرموده رهبر فقید انقلاب اسلامی «خانه واقعی ملت» نام‌گرفته است.

دهم آذرماه، یادآور و گرامیداشت تلاش‌ها و مبارزات تاریخی نماد حق‌طلبی، اسوه آزادگی و آزادیخواهی روحانی برجسته و متعهد به اسلام و ملت، شهید آیت‌الله سید حسن مدرس است .ایشان شریعت اسلام را به‌منزله روح در پیکر می‌دانست  و جمله تاریخی “سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست” ریشه در همین عقیده متن او دارد. شهید مدرس در شمار شخصیت‌های برجسته و کم‌نظیر تاریخ پرفروغ کشورمان است که در سراسر عمر خویش تنها به خدمت و تعالی ملت بزرگ ایران می‌اندیشید و همه  شور و اشتیاق خود را در این راستا معطوف داشت.

مجلس بی‌شک مهم‌ترین رکن اساسی دموکراسی و جامعه مدنی و نمود عینی تصمیم‌گیری مردم در تعیین سرنوشت خود و مهم‌ترین پل ارتباطی قانونی مردم با حکومت اسلامی بوده و خواهد بود. مجلس شورای اسلامی چکیده خون هزاران شهید است که برای برافراشتن پرچم اسلام جان‌فشانی‌ها کردند؛ مجلس مجموعه‌ای از نخبگان مردم است؛ مجلس تبلور اراده ملت است؛ مجلس عصاره زحمت‌های طاقت‌فرسای امتی سلحشور و مقاوم است.

این‌جانبان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره روحانی اسوه و مجاهد، شهید آیت‌الله… سید حسن مدرس فرارسیدن دهم آذرماه روز مجلس شورای اسلامی را به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بالأخص نماینده محترمه شهرستان مبارکه سرکار خانم مهندس سعیدی تبریک عرض نموده و توفیق خدمت تمامی کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمتگزاران ملت را از درگاه ایزدمان خواستاریم.

سید محسن هاشمی – شهردار مبارکه

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر مبارکه