به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مبارکه با حضور مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان برگزار شد. در این جلسه حمید عصارزادگان فرماندار با بیان اینکه یکی از دغدغه های و توصیه های مقام معظم رهبری افرایش میزان مطالعه در کشور است ، افزود: باید در جامعه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا،جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مبارکه با حضور مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه حمید عصارزادگان فرماندار با بیان اینکه یکی از دغدغه های و توصیه های مقام معظم رهبری افرایش میزان مطالعه در کشور است ، افزود: باید در جامعه احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی بوجود آید، هیچ چیزی نمیتواند جایگزین کتاب شود.

فرماندار مبارکه با تاکید بر برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به طور مستمر ، خاطرنشان ساخت: برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی گامی در راستای نزدیک ساختن اهداف متعالی شهرستان به سمت مقاصد فرهنگی می باشد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مبارکه افزود: مسئولین ذیربط موظفند در جهت ترویج و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در شهرستان تلاش نمایند.

وی به تخصیص نیم درصد از بودجه سالانه شهرداری ها به انجمن کتابخانه ها اشاره کرد و افزود: اقدامات شهرداریهای شهرستان در حوزه های فرهنگی شایسته تقدیر است و امیدواریم از این بعد نیز در خصوص پرداخت نیم درصد سهم انجمن کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها در جهت ساخت کتابخانه اقدام و گام های موثری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بردارند.

عصارزادگان با اشاره به اقدامات موثر در حوزه کتابخوانی در سطح شهرستان ، افزود: آموزش و پرورش نقش موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دارند که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در این جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی مبارکه گزارشی از عملکرد و برنامه های آن اداره در سطح شهرستان ارائه نمود.