مديركل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان:

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا و به نقل از صاحب نیوز ، بابیان اینکه رانندگان ابتدای خردادماه به افزایش قیمت لوازم‌یدکی ماشین سنگین و نحو پرداخت بیمه اعتراضاتی داشتند، اظهار کرد: با پیگیری‌ و تلاش‌های که انجام شد، بحث بیمه رانندگان به همان روال گذشته یعنی ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد سهم راننده بازگشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با توجه افزایش قیمت لاستیک و قطعات، رانندگان درخواست افزایش قیمت کرایه را داشته‌اند و افزایش ۲۰ درصدی نرخ که در حوزه حمل‌ونقل کالا وجود داشته و قرار شد روند به حالت عادی برگردد و با برنامه‌ریزی دقیق این مشکل برای سال‌های آتی حل شود.

مشکل نرخ حمل‌ونقل برای همیشه حل خواهد شد

وی با اشاره به اینکه رانندگان درخواست محاسبه کرایه بر اساس تن و کیلومتر را مطرح کردند، افزود: طرح جدید سازمان راهداری با برنامه‌ریزی و استفاده از سامانه جدید به وزارت راه و شهرسازی اعلام شد و اگر در شورای عالی ترابری کشور تأیید شود به مرحله اجرا می‌رسد که مشکل نرخ حمل‌ونقل برای همیشه برای رانندگان حل خواهد شد.

خضری بیان کرد: تأمین لاستیک از وظایف اداره کل و سازمان راهداری نیست اما به دلیل رفاه حال رانندگان بحث توزیع را بر عهده گرفتیم.

کاهش تعرفه واردات و تسهیل ترخیص لاستیک

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده در کشور به‌زودی وضعیت واردات و توزیع لاستیک در کشور بهبود می‌یابد و کاهش تعرفه واردات و تسهیل ترخیص لاستیک انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان بابیان اینکه توزیع لاستیک به‌صورت روزانه در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد، اظهار کرد: با توجه به اعتراضات و همچنین وسعت استان سامانه‌ای آماده‌سازی شده است و از تاریخ یکم مهرماه توزیع لاستیک به‌صورت سامانه‌ای در حال انجام است.

توزیع لاستیک به‌صورت عادلانه صورت انجام می‌شود

وی ادامه داد: در اولین مرحله رانندگان با مراجعه حضوری  و با همراه داشتن کارت هوشمند و مدارک خودرو ثبت‌نامشان انجام خواهد شد و سپس به‌صورت غیرحضوری با ثبت‌نام در فهرستی که به آن‌ها معرفی خواهد شد توزیع لاستیک به‌صورت عادلانه صورت انجام می‌شود.

خضری با اشاره به اینکه برای حل مشکل درمان رانندگان و بحث بیمه تکمیلی آنان از ۱۵ مردادماه سال جاری با پرداخت هزینه از طریق شرکت حمل‌ونقل عملیاتی شد، تأکید کرد: رسیدگی به شکایات رانندگان در سامانه شهراه با سرعت بسیار بالا انجام و به تخلفات شرکت‌ها با جدیت رسیدگی می‌شود.